محمدی زاده خبر داد:

اختصاص بیش از 7 میلیارد تومان بودجه برای اصلاح تالاب انزلی

رئیس سازمان محیط زیست از اختصاص اعتبار هفت میلیارد و دویست میلیون تومانی برای عملیاتی کردن برنامه پنج ساله اصلاح تالاب انزلی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۰۶۱

 به گزارش مهر، محمد جواد محمدی زاده عصر شنبه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران افزود: هفت میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار برای اصلاح تالاب انزلی در نظر گرفته شده که این رقم به نسبت  بودجه های قبلی بی سابقه است.

وی اظهار داشت: فعالیت اجرایی طرح اصلاح تالاب انزلی شروع شده و با این بودجه تلاش می کنیم آن مقدار از پسماندها، پسابهای صنعتی و میزان رسوبی که در تالاب باقی مانده را ساماندهی و در طول یک برنامه پنجساله به طور کامل برطرف کنیم.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا سال آینده مشکل آلایندگی صنعت سیمان و فولاد در کشور رفع می شود.
 
وی ادامه داد: صنایع خودرو سازی کشور روند خوبی را طی می کنند و با اجرای برنامه کاهش مصرف سوخت، تذکرهای زیست محیطی و صرفه جویی در انرژی مسیر پیش رو قابل ملاحظه است.
 
محمدی زاده افزود: در صنایع معدنی اول کار هستیم ولی آموزشهایی را به معدنکاران کشور می دهیم. برنامه ای دو ساله نیاز است تا استاندارد سازی در حوزه معدن نهادینه شود. بنابراین با وجود اینکه بالاترین نگرانی زیست محیطی در حوزه صنعت است ولی هم اکنون روند اصلاح به خوبی پیش می رود. روند هماهنگی صنایع و محیط زیست طی برنامه ای پنجساله ارزیابی شده است.
 
رئیس سازمان محیط زیست گفت: در سالهای گذشته در بعضی استانها به دلیل اینکه این منطقه تحت نظارت خاص است و ربطی به محیط زیست ندارد اجازه ورود به نیروها و کارشناسان محیط زیست برای انجام بررسیهای زیست محیطی نمی دادند اما امروز این مشکل وجود ندارد و در عسلویه ما نظارت کامل داریم و توافقنامه ای در این زمینه امضا شده است. عسلویه از مناطق نمونه برای هماهنگی بین محیط زیست و بخش نفت و گاز کشور است.
 
وی تاکید کرد: بازنگری مناطق حفاظت شده در دست اجراست. بعضی از مناطق حفاظت شده مربوط به دوران قاجار است. حفاظت منطقه خجیر مربوط به اواخر دوران قاجار می شود. بعضی از مناطق ما دارای ارزش حفاظتی بالایی هستند اما اهم اکنون منطقه حفاظت شده تلقی نمی شوند و برعکس برخی نقاط که از قبل دارای حریم بوده و منطقه حفاظت شده محسوب می شدند دارای ارزش حفاظتی نیستند به همین دلیل در برنامه ای مدون مناطق حفاظت شده بررسی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها