رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور:

تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز از 750 میلیارد تومان فراتر رفت

رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور گفت: تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز در سطح کشور از 16 میلیارد و 800 میلیون تومان در 12 سال پیش، به بیش از 750 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۳۹۸۴۷

به گزارش فارس، محمد‌رضا حافظی امروز در مراسم تجلیل و تکریم از عوامل اجرایی و خیّرین مدرسه‌ساز منطقه 16 تهران که در محل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد، با اشاره به بنیانگذاری هسته اولیه حرکت مدرسه‌سازی در کنار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (علیه‌السلام) در 12 سال پیش اظهار داشت: تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز کشور از 16 میلیارد و 800 میلیون تومان در سال‌های اولیه این حرکت، به بیش از 750 میلیارد تومان در سال‌جاری افزایش یافته است که این امر نشان‌دهنده نگاه ویژه مردم به مدرسه‌سازی است.

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی نوعی معامله با خداوند است که هیچگاه زیان نخواهد داشت، افزود: در جریان برگزاری جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز ایرانی در کشور امارات در بهار امسال، حدود 600 نفر از ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس تعهد کردند تا هزینه 50 پروژه آموزشی علاوه بر پروژه‌های سابق را برای احداث در داخل کشور تأمین کنند.

حافظی ادامه داد: پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعه خیّرین مدرسه‌ساز در سطح کشورهای منطقه به رئیس جمهور و با تأکید ایشان مقرر شد تا موضوع مدرسه‌سازی و جلب مشارکت‌های هموطنان مقیم کشورهای خارج برای این امر پیگیری شود که بر همین اساس، پس از مکاتبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، مقدمه شروع این حرکت در قاره اروپا آغاز شده است.

وی در همین راستا از سفر هیئتی از جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور به ترکیه در ماه آینده خبر داد و گفت: به زودی در کشور ترکیه هسته مرکزی هیئت امنای مدرسه‌سازی برای مشارکت هموطنان مقیم اروپا در پروژه‌های آموزشی داخل کشور، شکل خواهد گرفت.

 تأمین هزینه ساخت یک مدرسه در گلستان با 125 هزار قلّک دانش‌آموزان

رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در میان اقشار مختلف کشور ادامه داد: اخیراً در استان گلستان 126 هزار قلک در میان دانش‌آموزان توزیع شد که با بازگشت 125 هزار مورد از آنها و جمع‌آوری مبالغ اهدا شده از سوی دانش‌آموزان، هزینه ساخت یک مدرسه در استان گلستان تأمین شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه زیربنای حل تمامی معضلات جامعه در آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: همه افراد مملکت از بالا به پایین، ثمره نظام تعلیم و تربیت هستند که بر همین اساس آموزش و پرورش مناسب و پیشرفته، مقدمه پیشرفت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

حافظی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «حسنعلی علی‌پور» خیّر مدرسه‌ساز اردبیلی که هفته گذشته به سرای باقی شتافت، گفت: در حال حاضر 110 هزار خیّر مدرسه‌ساز در کشور فعال هستند و پیش‌بینی می‌شود که کمک‌های خیّّّّرین مدرسه‌ساز در سال آینده از 2 هزار میلیارد تومان فراتر رود.

در مراسم تجلیل و تکریم از خیّرین مدرسه‌ساز و عوامل اجرایی آن که امروز در محل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد، علاوه بر رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، رئیس آموزش و پرورش منطقه 16 تهران و رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز این استان نیز حضور داشتند؛ در این برنامه با اهداء لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های خیّرین و عوامل اجرایی مدرسه‌سازی در منطقه 16 تهران تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها