سازندگان قصه اسباب‌بازی 3 به تماشاگران سینما قول داده بودند که این قسمت فیلم با وجود تغییراتی که در حال و هوای آن ایجاد کرده‌اند، یک کار جذاب و تماشایی خواهد بود. استقبال 109 میلیون دلاری تماشاگران سینمای آمریکای شمالی در 3 روز اول نمایش آن، حکایت از آن می‌کند که سازندگان قصه اسباب بازی 3 درست گفته‌اند و راه درستی را رفته‌اند. قسمت اول فیلم که سال 1995 اکران عمومی شد، یک انقلاب در دنیای فیلمسازی بود. کمپانی والت دیزنی که این انیمیشن را با همکاری شرکت کامپیوتری پیکسار تولید کرد، با قصه اسباب‌بازی نوع تازه‌ای از محصولات کارتونی را در معرض دید علاقه‌مندان سینما قرار داد که لقب انیمیشن کامپیوتری را گرفت. این انیمیشن که با کمک کامپیوتر طراحی شد، در نقطه مقابل انیمیشن‌های سنتی کمپانی دیزنی قرار داشت که به کمک دست انیماتورها خلق می‌شد. تولید انیمیشن‌های کامپیوتری تا چند سال در انحصار کمپانی والت‌دیزنی بود. این سبک جدید سینمایی، بزودی باعث شد تا تولید انیمیشن‌های سنتی و دستی منسوخ شود. تماشاگران سینما استقبال خیلی خوبی از قصه اسباب‌بازی کردند.
کد خبر: ۳۳۹۷۷۶

این استقبال فقط به دلیل کامپیوتری بودن آن نبود. قصه جذاب فیلم و کاراکترهای متنوع انیمیشن هم عامل بسیار مهمی در جذب تماشاگران بودند. استقبال تماشاگران راه را برای تولید قسمت دوم هموار کرد و در سال 1999، دومین قسمت فیلم اکران عمومی شد. این‌بار استقبال تماشاگران و منتقدان سینمایی از فیلم بیشتر و بهتر بود. قسمت اول فیلم که با هزینه‌ای 30 میلیون دلاری تهیه شده بود، در آمریکای شمالی نزدیک 200 میلیون دلار فروش کرد. برای قسمت دوم فیلم، هزینه‌ای 90 میلیون دلاری صرف شد و جلوه‌های ویژه بیشتری در آن مورد استفاده قرار گرفت. فروش کلی فیلم در آمریکا و کانادا هم به مرز 256 میلیون دلار رسید.

هر 2 قسمت اول و دوم فیلم توسط جان لستر کارگردانی شد. پس از آن تهیه‌‌کنندگان و سازندگان فیلم تصمیم گرفتند برای تولید سومین قسمت آن عجله به خرج ندهند و یک فیلم بهتر را آماده نمایش عمومی کنند. این نکته باعث شد تا حساسیت‌ها نسبت به فیلمنامه فیلم بیشتر شود. حالا سازندگان قصه اسباب‌بازی قصد دارند چند کاراکتر تازه به ماجراجویی‌های قصه اضافه کنند و آن را به شیوه سه بعدی ـ که در چند سال اخیر مطرح و مشهور شده ـ بسازند. برای این که فیلم حال و هوای تازه‌تری پیدا کند، کارگردانی آن به لی اونکریچ سپرده شد که همکار مشترک لستر در ساخت قسمت دوم آن بود. ماجراجویی‌های اکشن و کمدی کاراکترهای اصلی قصه اسباب‌بازی، این بار سر از یک مهدکودک عمومی درمی‌آورد. اندی پسربچه قصه این مجموعه فیلم، حالا باید راهی مدرسه شود و به همین خاطر باید فکری به حال اسباب‌بازی‌های دوست داشتنی‌اش بکند. او هنوز هم از دنیای خصوصی اسباب‌بازی‌های خود اطلاعی ندارد و نمی‌داند عروسک‌های بی‌جان او وقتی تنها می‌شوند، جان می‌گیرند و یک زندگی شلوغ و پرسر و صدا را شروع می‌کنند. با ورود وودی کلانتری، باز فضانورد و بقیه اسباب‌بازی‌ها به مهدکودک، چند کاراکتر تازه به جمع ماجراجویی‌های فیلم می‌پیوندند. در شرایط جدید اسباب‌بازی‌ها باید به شعار قدیمی خود یعنی «یکی برای همه، همه برای یکی» وفادار بمانند و یک فرار بزرگ را ترتیب بدهند. این فرار بزرگ خیلی شبیه ماجراجویی‌‌هایی است که استیو مک کوئین و دوستانش در فیلم کلاسیک فرار بزرگ داشتند. اما راه بازگشت به خانه و محیط امنی که نزد اندی وجود دارد، چندان هم آسان نیست. در تمام طول قصه فیلم، این سوال مطرح می‌شود که وودی، باز و بقیه اسباب‌بازی‌ها می‌‌توانند به سلامت به خانه برگردند یا خیر.

مایکل کیتن، دان چیدل و جان کیوزاک صداپیشه‌های جدید فیلم هستند که به جای کاراکترهای تازه وارد آن صحبت می‌کنند. بلیک کلارک هم به جای جیم وارنی صدای خود را به کاراکتر اسلینکی سگ وفادار قصه قرض داده است. وارنی سال 2000 درگذشت و کلارک که دوست صمیمی او بود، جای وی را در این مجموعه انیمیشنی گرفت. اسلینکی همان کاراکتری است که تام هنکس او را خیلی دوست دارد و در گفتگوی خود به او نیز اشاره‌ای می‌کند. قرار بود سومین قسمت این مجموعه انیمیشن در فاصله سال‌‌های 2005 و 2006 به نمایش عمومی درآید. اما اختلاف والت دیزنی و پیکسار ـ‌که تا حد جدایی و قطع همکاری این دو نیز پیش رفت ـ باعث شد تا تولید آن به تعویق بیفتد. قصه قسمت سوم فیلم در ابتدا قرار بود چیز دیگری باشد. در قصه اولیه، باز فضانورد خراب می‌شود و برای تعمیر آن را به تایوان می‌فرستند. بزودی بقیه اسباب‌بازی‌ها متوجه می‌شوند شرکت تعمیر‌کننده قصد دارد عروسک دیگری را جایگزین باز کند. به همین دلیل، آنها با یک کشتی به تایوان می‌روند تا باز آسیب‌دیده را دوباره به خانه برگردانند.

منبع : آی ام دی بی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها