«دنیای وارونه وارونه» در رادیو روایت می‌شود

مرکز نمایش رادیو این هفته نمایش‌های «شیلان»، «شکارچی ستاره‌ها» و «دنیای وارونه وارونه» را به ترتیب برای پخش از شبکه‌های رادیویی ایران، فرهنگ و تهران آماده کرده است. «دنیای وارونه وارونه» عنوان نمایش قصه شب این هفته رادیو تهران است که ساعت 23 از شنبه تا پنجشنبه پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۳۸۱۵۰

زهرا کولیوند، نویسنده این نمایش 6 قسمتی است که موضوع اجتماعی خانوادگی دارد؛ نیلوفر و احسان قصد ازدواج دارند اما از آنجا که خانواده‌های آنها با این ازدواج زودهنگام مخالفت می‌کنند، این مساله را با خانواده‌هایشان در میان نگذاشته‌اند. در این میان مادر احسان به طور اتفاقی با نیلوفر آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد او را برای پسرش، البته پسر بزرگ‌تر که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد، خواستگاری ‌کند.

در «دنیای وارونه وارونه» 12 بازیگر مرکز هنرهای نمایشی رادیو چون علی میلانی، احمد گنجی، علی تاجمیر، گلچهر دامغانی، بهناز بستان‌دوست، علی زرینی، پری امیرحمزه و مینا شجاع نقش‌آفرینی می‌کنند.

شیلان در رادیو ایران

همچنین «شیلان» مجموعه 5 قسمتی قصه شب رادیو ایران است که روی آنتن می‌رود.

«شیلان» این هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 به سردبیری مهدی شرفی پخش می‌شود. این نمایش قصه شیلان را روایت می‌کند که متهم به قتل همسرش رامیاره است، اما او خود را بیگناه می‌داند ولی با وجود این او زندانی می‌شود و در زندان متوجه پخش مواد توسط یکی از زندانیان می‌شود؛ شیلان که باردار است به خاطر اوضاع نامناسب زندان، تصمیم به فرار می‌گیرد.

نمایشی از ریکاردو گومس

«شکارچی ستاره‌ها» هم نام نمایشی است که براساس رمانی به همین نام از ریکاردو گومس آماده شده و این هفته در برنامه «از رمان تا نمایش» پخش می‌شود.

رمان «شکارچی ستاره‌ها» براساس زندگی مردم اریتره نوشته شده که داستان آن در اردوگاه صحرایی اسمره اتفاق می‌افتد. این رمان در سال 2003 میلادی برنده جایزه کتاب سال اسپانیا شد و نازنین نوذری فرزند منوچهر نوذری از هنرمندان عرصه رادیو، تئاتر و تلویزیون آن را به فارسی برگردانده است. نسخه رادیویی «شکارچی ستاره‌ها» توسط ژیلا تقی‌زاده تنظیم و تالیف شده و هنرمند پیشکسوت مرکز هنرهای نمایشی رادیو، ژاله علو کارگردانی و بازیگری آن را عهده‌دار است.

این نمایش داستان بشیر نوجوانی است از مسلمانان اریتره که با خانواده‌اش در اردوگاه صحرایی اسمره زندگی می‌کند. او به بیماری ریوی مبتلا شده و باید ماه‌ها بی‌حرکت بماند به همین دلیل نمی‌تواند به مدرسه برود.

«شکارچی ستاره‌ها» را این هفته از 12 تا 18 تیرماه در 7 قسمت از رادیو فرهنگ ساعت 22 و به سردبیری نادر برهانی‌مرند بشنوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها