معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو گفت: از آنجا که مصرف‌کنندگان باید مدیریت مصرف را به‌عهده بگیرند، استفاده از کنتورهای هوشمند الزامی شد؛ لذا تمام کنتورها باید ظرف مدت یک سال هوشمند شوند.
کد خبر: ۳۳۶۵۹۰

به گزارش ایرنا، محمد بهزاد ضمن بیان این که با همکاری بخش خصوصی، 30 میلیون کنتور ظرف یک سال هوشمند خواهد شد، افزود: این کنتورها که از راه دور قرائت می‌شود، انعطاف‌پذیر بوده و امکان مدیریت مصرف برق را
به مصرف‌کنندگان می‌دهد.

معاون امور برق وزارت نیرو درخصوص این‌که سال گذشته 33 هزار مگاوات مصرف برق داشته‌ایم، افزود: این میزان در سال جاری به 39 هزار و 26 مگاوات رسید و این نشان‌دهنده افزایش 6000 مگاواتی مصرف برق طی این مدت است.

وی افزایش دما و تغییرات اقلیمی را در این خصوص تاثیرگذار دانست و گفت: طی این مدت دمای اهواز به
53 درجه، قم 42 درجه و نوشهر به 39 درجه رسید و چنین شرایطی در 70 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بهزاد درخصوص این‌که در بعضی روزهای خرداد ماه، دمای هوا به بیش از50 درجه رسید، افزود: با چنین شرایطی، هر شبکه‌ای در هرجای دنیا فرومی‌پاشید، همان‌طور که در سال 2003 در کانادا و آمریکا، چنین اتفاقی رخ داد.

وی تصریح کرد: با همکاری شرکت‌های تولید و توزیع و تلاش شبانه‌روزی همکاران قبل از این‌که گرما بر شبکه مسلط شود، کارها انجام و طرح‌ها وارد مدار شد و اکنون واحدهای آبی با انرژی خوبی در مدار هستند. معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو گفت: ما پیک مصرف را که 39 هزار مگاوات بود، گذرانده‌ایم و اگر هم گرما در تیرماه تکرار شود، با مدیریت صحیح از این مرحله نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها