علی پارسانیا مدیر شبکه فعالان ازدواج استان یزد گفت: 25 هزار نفر از جوانان استان یزد از سن ازدواجشان گذشته است.
کد خبر: ۳۳۵۳۲۶

به گزارش فارس از یزد ، مدیر شبکه فعالان ازدواج استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در تلاش هستیم با راه‌اندازی سامانه همسریابی در استان یزد، شرایط ازدواج را برای جوانان در آستانه ازدواج این استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمارهای موجود در زمینه ازدواج و طلاق هم‌اکنون چندان قابل اعتماد نیست، افزود: با راه‌اندازی سامانه ثبت ‌احوال، آمار ازدواج و طلاق از دفاتر ثبت اطلاعات به صورت آن‌لاین قابل دسترسی است. این سامانه توسط سازمان ثبت ‌احوال طراحی شده و استان یزد به عنوان استان پایلوت، نخستین مجری اجرای این طرح است.

پارسانیا بیان داشت: هم‌اکنون در کل کشور سالانه 900 هزار واقعه ازدواج داریم که این آمار باید بر اساس برنامه‌ریزی‌ های انجام شده و با توجه به جمعیت در آستانه ازدواج به یک میلیون و 500 هزار نفر برسد. در حال حاضر با آمار موجود 600 هزار نفر از آمار برنامه‌ریزی شده عقب هستیم که باید با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم به آمار یاد شده دست پیدا کنیم.

مدیر شبکه فعالان ازدواج استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ازدواج افزود: ازدواج جوانان در قالب طرحی ملی ، توسط سازمان ملی جوانان در سطح کشور با هدف فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و پیگیری همه جانبه بحث ازدواج جوانان در شهرها و سپس شهرستان‌های مختلف کشور دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ملی جوانان در بحث ازدواج، انقلابی فرهنگی در این مقوله خواهد بود و نهضتی عمومی در این زمینه شکل خواهد گرفت.شبکه فعالان ازدواج نیز زمینه‌ای برای آغاز این نهضت است که در استان یزد نیز این شبکه از آذر ماه سال گذشته فعالیت خود را با همکاری مدیریت ارشد استان آغاز کرده است.

مدیر شبکه فعالان ازدواج استان یزد برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره، تسهیلات ازدواج و سایر برنامه‌های فرهنگی را از جمله اقدامات این شبکه برای ترویج فرهنگ ازدواج در میان جوانان در آستانه ازدواج و ثبات ازدواج‌ها و کمک به ازدواج موفق، آسان و به ‌موقع از جمله برنامه‌ها و اهداف این شبکه است.

پارسانیا اظهار داشت: در همین زمینه کانون پیوند مهر نیز در استان یزد فعالیت خود را آغاز کرده و تمام مراحل ازدواج از جمله کارت دعوت، آرایشگاه، گل، مقدمات پذیرایی و... را با 50 درصد تخفیف نسبت به قیمت‌های رایج انجام می‌دهد. برای اجرای این طرح با برخی اصناف قرارداد منعقد شده و خدمات مورد نیاز به صورت نیم‌بها به جوانان ارائه می‌شود.

پارسانیا بیان داشت: جوانانی که از خدمات این موسسه استفاده کنند، کارت عضویت دریافت کرده و از سایر خدمات موسسه نظیر تور ماه عسل اماکن زیارتی داخلی و خارجی و تسهیلات قرض‌الحسنه پس از ازدواج تا دو سال بعد از تاریخ عقد، بهره‌مند می‌شوند.

مدیر شبکه فعالان ازدواج استان یزد اضافه کرد: جوانانی که از طریق سامانه 30008705 با پیامک با این شبکه ارتباط برقرار کنند، سایر برنامه‌های سازمان جوانان استان یزد نیز به ویژه شبکه فعالان ازدواج از طریق همین سامانه به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این شبکه اضافه کرد: تهیه مسکن با اجاره پایین برای سال‌های اولیه ازدواج برای جوانان با کمک خیران، فرهنگ‌سازی برای ازدواج با حضور در مساجد محله‌ها و... از جمله برنامه‌های در دست پی‌ریزی شبکه شفا است.

پارسانیا خاطرنشان کرد: تاکنون 760 نفر از فعالان امر ازدواج شامل همسریابان، مشاوران، روحانیان، مربیان پرورشی مدارس و... در استان یزد دسته‌بندی و ساماندهی شده‌اند.

وی همچنین راه‌اندازی مجمع خیران ازدواج را نیز از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه فعالان ازدواج استان یزد خواند و افزود: در سفر دور سوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد راه‌اندازی این مجمع کلید خواهد خورد و استان یزد نخستین استانی است که مجمع خیران ازدواج را تشکیل می‌دهد.
پارسانیا بیان داشت: هم‌اکنون کار شناسایی خیران انجام شده و در صدد جذب افراد بیشتر در این مجمع هستیم.

مدیر شبکه فعالان ازدواج استان یزد تصریح کرد: کلیات حمایت از برنامه‌های شبکه فعالان ازدواج به عنوان پیشنهاد سازمان جوانان استان یزد به معاونت برنامه‌ریزی استاندار یزد ارائه شده تا در دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان یزد مورد بررسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها