علی آهنی :

اقدام اخیر اتحادیه اروپا دنباله روی از سیاستهای امریکا است

معاون اروپایی وزارت امور خارجه که به سوئیس سفر کرده در دیدار با خانم کریستا مارک والدر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای ملی سوئیس ، اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران را دنباله روی از سیاستهای امریکا دانست .
کد خبر: ۳۳۴۷۹۹

به گزارش ایرنا، علی آهنی در این دیدار که روز جمعه صورت گرفت ، با اشاره به روند روابط و ظرفیت های مختلف همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و سوئیس، ضرورت بهره گیری از فرصتها برای پیشبرد مناسبات و تأمین منافع مشترک را مورد تأکید قرار داد.

وی با تشریح تحولات سیاسی و اجتماعی ایران ، نقش و جایگاه گسترده زنان در عرصه های مختلف پارلمانی و اداری کشورمان را حائز اهمیت دانست .

آهنی همچنین با اشاره به تحولات منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت در حمله وحشیانه به کاروان آزادی در آبهای بین المللی ، بر لزوم واکنش قاطع دولتها و مجالس کشورهای مختلف در خصوص این جنایت تأکید کرد.

کریستا مارک والدر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوئیس در این دیدار از روابط خوب دو کشور ابراز رضایت کرد و اظهار داشت برای کشور متبوعش استمرار روابط خوب با ایران بسیار حائز اهمیت است.

والدر در ادامه از تلاشهای به عمل آمده برای ارتقای جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و بر آمادگی سوئیس برای گفت وگو با ایران درباره ارزشهای مشترک انسانی و فرهنگی تأکید نمود.

والدر با ستایش از تاریخ و تمدن کهن کشورمان ، ایران را کشوری جالب توجه و دارای پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی ذکر کرد.

آهنی در ادامه این نشست با تشریح آخرین تحولات هسته ای ، نهایی شدن بیانیه تهران با همکاری ایران، ترکیه و برزیل را گامی مهم در راستای اعتمادسازی و هدایت تلاشها در مسیر تعامل به جای تقابل برشمرد و صدور عجولانه قطعنامه 1929 را عکس العملی برای ضربه زدن به این روند دانست.

وی همچنین اقدام اتحادیه اروپا در تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را دنباله روی از سیاستهای امریکا دانست .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها