دیدنی هفته

هنر جهان در موزه هنرهای معاصر

معطل نکنید و یک روز در این هفته با هم قرار و مدار بگذارید و بروید موزه هنرهای معاصر. نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» از هفته پیش در این موزه برپا شده است. در این نمایشگاه علاوه بر آثاری که قبلا از مشاهیر تجسمی جهان به نمایش درآمده بود، 33 اثر جدید به نمایش گذاشته شده که تاکنون به نمایش درنیامده بود و باید آنها را در مجموعه آثار جدید کشف شده از گنجینه موزه برشمرد.
کد خبر: ۳۳۴۷۸۳

این آثار از مکاتب مختلف هنری و سبک‌های شناخته شده جهانی است که در فاصله سال‌های 1883 تا 1976 خلق شده‌اند. این آثار متعلق به هنرمندانی است که در ایجاد جریانات هنری جهان تاثیرات عمیق و جدی ایجاد کرده‌اند و برخی خود بنیانگذار مکاتب هنری بوده‌اند.

محمود شالویی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی درباره آثار این نمایشگاه در مراسم افتتاحیه گفته بود: «این آثار محصول دوران فراز و نشیب هنر تجسمی در 70 سال گذشته و تلاش‌ها و کوشش‌های هنرمندان این دوره است. در این نمایشگاه 33 اثر از این دوران به نمایش گذاشته شده که
تا به حال دیده نشده بودند. به عبارتی باید این آثار را از کشفیات جدید موزه هنرهای معاصر قلمداد کرد.»

نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» آثار سبک‌های مختلف امپرسیونیسم، سمبولیسم تا پاپ‌آرت، پست‌مدرن و کانسپت چوال آرت را شامل می‌شود و متعلق به هنرمندانی چون کلودمونه، پل گوگن، ونسان ونگوگ، هنری ماتیس، پابلو پیکاسو، ادوارد مونش، فرانسیس بیکن، فرنان لژه، جکسون پولاک، جاکوب بیل، تولوز لوترک، اندی وارهول، مارسل دوشان، مارک شاگال، ویکتور وازارلی و... است.

اولین نمایشگاه پارسال برگزار شد و امسال دومین نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» تا 30 شهریور برپا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها