تابستان و روزهای فراغت

نمی‌دانم شما هم وقتی امتحان‌هایتان تمام می‌شود این حس را دارید یا نه. این حس که وقتی آخرین امتحان را می‌دهید دیگر نتیجه‌اش زیاد برایتان مهم نیست، فقط به این فکر می‌کنید که این دیگر آخریش است. وقتی برگه‌تان را دادید یک نفس عمیق با خیال راحت می‌کشید. دیگر مجبور نیستید از خوردوخوراک و تفریح‌تان ببرید و به عالم و آدم پشت کنید و بنشینید پای درس. توی روزهای امتحان وقتی از ما بپرسند بعد از امتحان‌ها می‌خواهی چی کار کنی؟ بیشترمان می‌گوییم: هیچی تا یک ماه فقط می‌خوابم. اما به محض این‌که برگه آخرین امتحان را دادیم، می‌رویم دنبال تفریح و همه آن چیزهایی که توی این مدت ازشان محروم بوده‌ایم.
کد خبر: ۳۳۴۷۷۸

وقتی امتحانات تمام شود، تازه یک دغدغه دیگر سراغمان می‌آید. این‌که با روزهای طولانی تابستان چه کار باید کنیم و چطور بگذرانیمش. دغدغه‌ای که فقط هم مال ما نیست و پدر و مادرها هم در آن شریکند. بعد از تمام شدن امتحان‌ها برنامه‌ریزی برای تابستان شروع می‌شود. تابستان برای بعضی‌ها فرصتی است که کار جدیدی مثلا کارهای فنی یاد بگیرند یا برای این 3 ماه دنبال کار بگردند. تابستان برای خیلی از ما فرصتی است برای شروع کارهای تازه یا کارهایی که در طول سال ایده‌اش به ذهنمان رسیده اما وقتی برای انجامشان نداشتیم. تابستان برای بعضی‌های دیگر به معنی شروع فصل سفر است، باروبندیلشان را می‌بندند و با پدر و مادر یا دوستانشان می‌روند مسافرت. برای خیلی‌ها تابستان فرصت مناسبی برای کتاب خواندن و تحقیق است.

می‌توانید کتاب‌هایی را که از بقیه تعریفشان را شنیدید یا کتاب‌های قطوری که مواقع دیگر وقت خواندنشان را ندارید، بخوانید.

بعکس عده‌ای که توی تابستان کار خاصی برای انجام دادن ندارند، روزهای گرم و طولانی تابستان خسته و کلافه‌شان می‌کند و حوصله انجام هیچ کاری را ندارند. برخی برای تابستانشان چنان برنامه‌ریزی جانانه‌ای می‌کنند که آخر تابستان دیگر برایشان نایی باقی نمی‌ماند. این عده از تابستانشان نهایت استفاده را می‌برند و حتی یک روز را هم به خودشان تخفیف نمی‌دهند. پس اگر می‌خواهید در استفاده از روزهای تابستان نه افراط کنید و نه تفریط از الان باید به فکرش باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها