احمدی‌نژاد تاکید کرد:

اجرای الگوی بومی توسعه در استانها

رئیس جمهور بر طراحی و اجرای الگوی بومی توسعه برای استانهای کشور تاکید کرد .
کد خبر: ۳۳۴۷۴۶

به گزارش واحد مرکزی خبر ، احمدی نژاد امروز در دیدار خود بـا فرهیختگان و نخبگان استان چهـارمحال و بختیاری گفت : نبود الگوی مناسب توسعه برای استانها مشکلاتی ایجاد کرده است .

وی افزود: بعنوان مثال در برخی استانها تقاضای احـداث پتروشیمی وجود دارد که ساخت هر مجتمع پتروشیمی دست کـم 5 هـزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد و این در حالیست که اشتغالزایی آن فقط 200 نفر است .

رئیس جمهور تصریح کرد اگر در استانی مانند چهارمحال و بختیاری 15هـزار هکتار زمین را بـا 750 میلیارد ریال سرمایه گـذاری به باغ تبدیل کنیم بـرای 40 هـزار نفر می توانیم شغل ایجاد کنیم .

احمدی نژاد بـا بیان اینکه در دولت نهـم 6 بـرابر دولت گذشته طرح صنعتی ایجاد شده است گفت:نبود الگوی مناسب توسعه باعث شده است با وجود این همه طرح صنعتی همچنان کشور از معضل بیکاری رنج ببرد .

رئیس جمهور از استانداران ، مدیران و نخبگان استانها خواست براساس ظرفیت و توانمندیهای استان طرح صنعتی ، طراحی و ایجاد کنند .

احمدی نژاد بـه اهتمام دولـت بـرای ایجـاد اشتغال در زمینه کشاورزی اشـاره کرد و افزود : استانداران موظفند با هر دستگاه و یا مدیری که در روند فعالیت کـارآفرینان بخش کشاورزی اختلال ایجاد کند به شدت برخورد کنند .

وی به اهتمام جدی دولت برای توسعه بخش ورزش کشور هم اشاره کرد وگفت: بودجه های عمرانی و قهرمانی ورزش امسال 4 تـا 5 بـرابـر افزایش یافته است .

رئیس جمهور از افزایش شمار بیماران قلبی و عروقی درکشور ابراز نگرانی کرد وگفت: متاسفانه قالب شدن فرهنگ استفاده از غذاهای غربی و کـم تحرکی مهمترین عـامل ایجاد این بیماری است .

احمدی نژاد از خانواده های ایـرانی خواست استفاده از غذاهـای بـومی ایـرانی را جایگزین استفاده از غذاهای غربی کنند .

رئیس جمهور بـر تـوسعه ورزش همگـانی در بین خانواده هـای ایرانی تاکید کرد و خطاب به مسئولان ورزشی کشور گفت‌ : تلاش کنید ورزشهای همگانی را در بین همه خانواده ها به یک فرهنگ تبدیل کنید .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها