هند برای خرید گاز ایران بسیار فعال شده است

معاون وزیر نفت از مذاکره با هند برای فروش گاز از مسیر دریای عمان و آمادگی ایران برای فروش گاز به سوئیس خبر داد. به گزارش مهر، حسین نقره‌کار‌شیرازی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مذاکرات فروش گاز به هند، با بیان این‌که طرف هندی در ماه‌های اخیر خیلی فعال شده است و روند مذاکرات گازی تهران ـ دهلی با شتاب جلو می‌رود، گفت: در حال حاضر ساخت خط لوله گاز صادراتی پاکستان تا ایرانشهر به پایان رسیده، ضمن آن‌که گاز مورد نیاز برای صدور به این همسایه شرقی آماده شده است. معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با بیان این‌که بر اساس قرارداد باید تا 5‌/‌2 سال آینده شبکه گازی ایران به پاکستان متصل شود، بیان کرد: همچنین مذاکرات با هند برای صدور گاز از مسیر خط لوله جدید زیر دریایی در حال انجام است.
کد خبر: ۳۳۴۷۰۹

این مقام مسوول با تاکید بر این‌که مذاکرات گازی با هند هنوز منجر به امضای قرارداد نشده است، اعلام کرد: هند در حال تطبیق دادن خود با شرایط ایران است.

وی درباره ساخت خط لوله زیردریایی از بستر دریای عمان برای صدور گاز به هند، توضیح داد: تاکنون 2 هیات هندی و شرکت «سیج» برای ساخت این خط لوله در تهران مذاکراتی را با وزارت نفت انجام داده‌اند و در این زمینه با هند در حال مذاکره‌ایم. نقره‌کار‌شیرازی درباره اقتصادی بودن ساخت خط لوله زیر دریایی گاز به هند، اظهار کرد: ریسک اقتصادی ساخت، تامین و نگهداری این خط لوله گاز با طرف هندی است اما در مجموع هند در تلاش بوده که انتقال گاز ایران از مسیر پاکستان انجام نشود.

وی همچنین درباره اجرایی شدن قرارداد فروش گاز طبیعی به شرکت ای. جی. ال سوئیس گفت: هم اکنون قرارداد گازی با این شرکت سوئیسی امضا شده و مشکلات در حال مرتفع شدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها