جیرانی: «هفت» با حمایت ضرغامی روی آنتن رفت

فریدون جیرانی حمایت رئیس سازمان صدا و سیما را یکی از دلایل تولید و پخش شدن برنامه سینمایی «هفت» از شبکه سه دانست و از افزوده شدن برخی بخش‌ها به این برنامه در آینده نزدیک خبر داد. این کارگردان سینما و مجری برنامه هفتگی «هفت» ـ که سه‌شنبه شب‌ها روی آنتن شبکه سه می‌رود ـ در گفتگو با هفته‌نامه سروش از روند تولید و پخش «هفت» گفت و به برخی انتقادها درباره آن پاسخ داد.
کد خبر: ۳۳۴۶۸۸

جیرانی درباره میزان تاثیر نام عزت‌الله ضرغامی در شکل‌گیری برنامه «هفت» گفت: برنامه ما از آن برنامه‌هایی است که رئیس صدا و سیما باید حتما موافقت و حمایت خود را از آن اعلام کند و به نظر من اگر علاقه شخصی آقای ضرغامی به سینما و این برنامه و پیگیری ایشان نبود، «هفت» شکل نمی‌گرفت.

وی در ادامه وجود برخی مشکلات را از دلایل تعویق پخش برنامه از زمستان پارسال تا بهار امسال ذکر کرد و افزود: از همان ابتدا حساسیت زیادی روی برنامه بود و دائم آن را با «نود» مقایسه می‌کردند که خب مقایسه‌ای اشتباه بود. مطبوعات و رسانه‌ها هم به این فضا دامن می‌زدند و به همین دلایل پخش آن به تاخیر افتاد.

مجری «هفت» این برنامه را دور از جنجال و هیاهو توصیف کرد و با تاکید بر ادامه روند انتقادی آن گفت: برنامه‌های اخیر ما نشان داد که مصلحت‌اندیشی و خطوط قرمز «هفت» بسیار کمتر از مطبوعات سینمایی است. ما از هیچ گروه و جریانی داخل یا خارج از صدا و سیما خط نمی‌گیریم و فقط تابع ضوابط رسانه ملی هستیم.

جیرانی که این روزها یک فیلم هم در دست تولید دارد، درباره تغییرهای احتمالی «هفت» در هفته‌های آینده گفت: دو طرح در ذهن ما هست که باید امکان عملی شدن آن را فراهم کنیم؛ یکی برقراری ارتباط مستقیم با بینندگان و دیگری مرور نقدها و مقاله‌های سینمایی مطبوعات بویژه روزنامه‌ها درباره فیلمی که در برنامه به آن می‌پردازیم.

وی با دفاع از حضور خود به‌عنوان مجری «هفت» افزود: برخی می‌گویند یک مجری حرفه‌ای باید روی صندلی اجرا بنشیند. اما من معتقدم یک فرد آشنا به سینما و متخصص باید اجرای برنامه را به‌عهده بگیرد. نه این‌که لزوما من مجری باشم. اما باید کسی باشد که هم دغدغه سینما داشته باشد و هم سینمای ایران را به خوبی بشناسد.

مجری «هفت» از منتقدان خواست کمی صبور باشند و درباره نپرداختن به حاشیه‌های سینما در این برنامه گفت: به نظر من پرهیز از حاشیه‌های زرد سینمایی باعث وقار و ماندگاری برنامه می‌شود. ما با برجسته کردن حواشی سینما به مناسبات غلط و بیمار سینمای ایران دامن می‌زنیم که این در تضاد کامل با اهداف برنامه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها