مراجعه مالباختگان به پایگاه سوم آگاهی

باند سرقت از منازل تهران فروپاشید

2 مرد جوان که از خانه‌های شمال شهر اقدام به سرقت می‌کردند ، دستگیر شدند.به شهروندان محترم توصیه می‌شود در و پنجره منازل خود را حتما با نصب حفاظ از سرقت سارقان در امان نگه دارند.
کد خبر: ۳۳۴۳۹۵

 به گزارش فارس ، از نیمه دوم سال 88 و در پی وقوع سرقت‌ از منازل در محدوده شمال تهران که با شیوه‌های خاصی انجام می‌شد ، با شکایت مالباختگان و ارجاع پرونده از سوی بازپرس رجبی ، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 3 تهران به کارآگاهان مبارزه با سرقت منزل پایگاه سوم پلیس آگاهی ، تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

در جمع‌بندی تعدادی از این سرقت‌ها معلوم شد سرقت‌ها بین ساعت 20 الی 24 انجام شده است. سارقان از خانه همسایه و از طریق طبقات دوم یا سوم و بالکن‌ها یا پنجره‌هائی که فاقد حفاظ بوده وارد خانه‌ها شده‌اند.

اموال سرقتی و نوع سرقت‌ها هم این فرضیه را تقویت می‌کرد که سرقت از همه این منازل توسط یک گروه انجام شده است زیرا سارقان بیشتر، فرش‌های گران‌قیمت و اموال کم حجم باارزش از قبیل طلاجات و وجه نقد و لب‌تاپ و غیره را سرقت می‌کردند.

از آنجائیکه در این سرقت‌ها هیچگونه مدارک و شواهدی از سارقان وجود نداشت کارآگاهان با تحقیقات میدانی سوابق تعداد زیادی از سارقان سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دادند.

در این ارتباط یکی از این افراد به نام بهزاد 30 ساله بود که در سال 86 به اتهام سرقت منزل در مناطق شمالی پایتخت دستگیر و با شناسائی مالباختگان بسیار در پرونده وی و محکومیت به زندان و رد مال و جریمه نقدی محکوم شده بود که در سال 87 با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفته و متواری شد.

با توجه به سابقه بهزاد و متواری و تحت تعقیب بودن وی، احتمال این که وی از کار خلاف و سرقت دست کشیده است برای کارآگاهان دور از ذهن بود. به همین دلیل در پی چند ماه کار کارشناسی، با تشکیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان، شناسائی و دستگیری بهزاد و چند نفر افراد دیگر با شرایط مشابه و متواری در دستور کار جدی کارآگاهان قرار گرفت.

با تلاش‌های چندین ماهه کارآگاهان در حالی که این گونه سرقت‌ها همچنان ادامه داشت، نشانی‌هایی از بهزاد در حولی مارلیک به دست آمد.

در این خصوص متهم که به جهت سوابق گذشته‌اش کاملاً برای کارآگاهان شناخته شده بود، پس از 2 هفته مراقبت در محدوده مارلیک مخفیگاه وی شناسائی شد و با اخذ نیابت قضائی، در ساعت 6 صبح 8 خرداد امسال در یک عملیات ضربتی بهزاد به همراه 3 نفر دیگر در یک منزل اجاره‌ای مجردی دستگیر و به پایگاه سوم منتقل شدند.

در بازرسی از این مخفیگاه تعدادی از اموال مسروقه از جمله طلاجات و بدلیجات و فرش‌های دستی و مقداری مشروبات الکلی و مواد مخدر از نوع کراک به دست آمد.

با انتقال متهمان و اموال مسوقه به پایگاه، در بررسی‌های بعدی مشخص شد 3 نفر دستگیر شده در مخفیگاه متهم دخالتی در سرقت‌ها نداشته‌اند.

با توجه به اینکه اموال سرقتی مورد شناسائی تعدادی از مالباختگان قرار گرفت ؛ متهم اعتراف کرد: پس از این که با مرخصی از زندان متواری شدم مجدداً به سرقت روی آوردم. من با سپردن سند جعلی توانسته بودم از زندان مرخصی بگیرم و این سند را یک نفر به نام عباس 30 ساله در مقابل پرداخت وجه برایم تهیه کرده بود.بعد از این که زندگی کاملاً مخفیانه‌ای را در پیش گرفتم با عباس که تازه آشنا شده بودم رابطه دوستانه‌ای را برقرار کرده و سرقت‌های پس از فرار را با او دنبال کردم.

در عصر روز دستگیری بهزاد، کارآگاهان مجدداً با اخذ نیابت قضائی برای دستگیری عباس به کرج اعزام شدند و در یک عملیات غافلگیرانه در مقابل بیمارستان خاتم کرج این فرد دستگیر و به پایگاه منتقل شد.

2 متهم دستگیر شده تاکنون به بیش از 30 فقره سرقت منزل اعتراف کرده‌اند که 15 محل سرقت در محدوده زعفرانیه، سعادت آباد، تجریش، پاسداران، خیابان پیروزی و غیره شناسائی شده‌است.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: ارزش اموال مسروقه از 15 فقره شناسائی شده با توجه به اظهارات مالباختگان صدها میلیون تومان است که با شناسائی سایر محل‌های سرقت در روزهای آتی این رقم افزایش خواهد یافت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: به شهروندان محترم توصیه می‌شود در و پنجره منازل خود را حتما با نصب حفاظ از سرقت سارقان در امان نگه دارند. از مالباختگانی که به شیوه فرق از منزل آنها سرقت شده دعوت می‌شود جهت پیگیری پرونده خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی در میدان نیلوفر یا شعبه چهارم دادسرای ناحیه 3 تهران مراجعه یا با شماره تلفن 21865669 تماس حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها