حروفچین ها هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به اطراف نگاه کنند

عضو مرکز تحقیقات طب کار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به علت خطر آسیب‌های چشمی و اسکلتی، حروفچین ها بهتر است هر 20 دقیقه 20 ثانیه به اطراف نگاه کنند. یاسر لبافی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با بیان این‌که اولین نکته مهم برای حروفچین هاصندلی آنهاست اظهار کرد: صندلی حروفچین ها باید قابل تنظیم، دارای دسته‌ نرم که فشار به دست نیاورد، پایه‌دار و چرخان، دارای 5 پایه باشد و گودی کمرشان را پر کند.
کد خبر: ۳۳۴۲۱۷

وی افزود: طول نشیمنگاه صندلی آنها باید طوری باشد که به پشت پا فشار نیاورد؛ نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد. همچنین ابر صندلی طوری باشد که موجب عرق‌کردن نشود و هوا جریان داشته باشد.

این متخصص طب کار ادامه داد: از نظر ارتفاع، صندلی باید به گونه‌ای باشد که یا پا کاملا روی زمین باشد یا اگر پا به زمین نمی‌رسد باید زیرپایی داشته باشند. همچنین سطح میز آنها باید ارتفاع مناسبی داشته باشد به طوری که پایشان را راحت تکان دهند و به میز گیر نکند و دسته صندلی هم به میز گیر نکند و صندلی به راحتی زیر میز برود.

لبافی‌نژاد گفت: در صورت امکان اگر طراحی محیط کار به این صورت باشد که مدتی نشسته کار کنند و مدتی ایستاده بهتر است. محل مانیتور باید جلوی چشم‌ها باشد و نباید گردن خم شود و باید به مانیتور مستقیم نگاه کنند. همچنین موس و کیبورد به گونه‌ای نباشد که مجبور باشند مچ دست خود را خم کنند یا بچرخانند.

وی با بیان این‌که مچ دست در حین کار نباید تحت فشار قرار گیرد تصریح کرد: مچ دست را نباید به لبه میز تکیه داد، زیرا باعث می‌شود به اعصاب دست فشار وارد شود. اگر در هنگام کار بیشتر به مانیتور نگاه می‌کنند صفحه مانیتور جلوی چشمان آنها باشد و صفحه تایپ در کنار مانیتور و اگر بیشتر به صفحه نگاه می‌کنند صفحه جلوی چشمان باشد و مانیتور کنار آن باشد تا گردن کمتر تکان بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها