مدیرعامل سازمان انتقال خون:

خون بند ناف تا 20 سال قابل نگهداری است

حسن ابوالقاسمی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد که خون بند ناف ، منبع غنی سلول های بنیادی است و این خون حداقل 10 و حداکثر 20 سال قابل نگهداری است.
کد خبر: ۳۳۳۹۸۴

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران روز دوشنبه در حاشیه مراسم گشایش بانک ملی خون بند ناف و مرکز پذیره نویسی سلول های بنیادی در گفتگو با ایرنا افزود: بانک ملی خون بند ناف در سازمان انتقال خون راه اندازی شده است و از این پس خون بند ناف از بیمارستان ها دریافت، در این مرکز ذخیره سازی و در صورت نیاز، به مراکز پیوند عرضه می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون یادآور شد که خون بند ناف منبع غنی از سلول های بنیادی است از این رو برای تحقیقات در حوزه سلول های بنیادی و درمان بیماری های ژنتیکی ،خونی و عصبی استفاده می شود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز سلول درمانی در کشور همچون رویان ، افزود : این مراکز خصوصی هستند و ذخیره سازی خون بند ناف در آنها با تقبل هزینه امکان پذیر است اما بانک خون بند ناف سازمان انتقال خون، ملی و عمومی است و ذخیره سازی در آن به صورت رایگان انجام می شود .

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد که خون بند ناف را می توان حداقل 10 سال و حداکثر 20 سال در تانک های ازت نگه داری کرد.

به گفته وی تاکنون سه میلیارد و 100 میلیون تومان برای دو طرح «بانک ملی خون بند ناف» و «مرکز پذیره نویسی سلول های بنیادی» ‌هزینه شده که بودجه آن از اعتبار ویژه مجلس شورای اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها