اجلاس شکننده سران اتحادیه اروپا در بروکسل

جام جم آنلاین :نشست سران اتحادیه اروپایی برای رسیدن به توافق در خصوص قانون اساسی واحد اروپا در بروکسل آغاز به کار کرد. هدف از این اجلاس حل اختلافات
کد خبر: ۳۳۳۰۶
موجود بین برخی از کشورهای اروپایی بر سر حق رأی می باشد.
در مجموع بیست و پنج کشور اروپایی در این اجلاس شرکت دارند.
از این بین پانزده کشور ، عضو فعلی این اتحادیه هستند و ده کشور نیز اعضایی هستند که در ماه می آینده به این اتحادیه خواهند پیوست.
این نشست در حالی کار خود را آغاز می کند که عمده منتقدین و حتی برخی از سران این اتحادیه به رسیدن توافقی جامع در مورد قانون اساسی واحد اروپا خوش بین نیستند.
سیلویو برلوسکنی ، نخست وزیر ایتالیا که هم اینک ریاست دوره ای اتحادیه اروپایی را بر عهده دارد در بدو ورود به بروکسل به خبرنگاران گفت رسیدن به توافق در این نشست تقریبا9 غیر ممکن و اگر بشود یک معجزه است.
سران دولت ها باید مفاد اولین قانون اساسی واحد اروپا را با توافقاتی که در نشست سران در سال 2000 حاصل شد ، تطبیق دهند.
در این بین کشورهای اسپانیا و لهستان درباره قدرت رأی کشورهای بزرگ اروپایی چون آلمان ، فرانسه و ایتالیا نگران هستند و خواهان برابری در ارزش رأی کشورهای کوچک با کشورهای بزرگ هستند.
کشورهای بزرگ اروپایی و بنیانگذاران اتحادیه اروپایی بر این باورند که آنها یک نوع حق وتو دارند و رأی آنان باید ارزشی بیشتر از کشورهای کوچک تر اروپایی و آنهایی که بعدا9 به اتحادیه اروپایی ملحق شده اند داشته باشد.
در همین بین رومانو پرودی رئیس کمیسیون اروپایی نیز شانس موفقیت این نشست را تنها 66 درصد عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها