آیت الله مکارم شیرازی:

حرکات عده‌ای در 14 خرداد غیر اخلاقی بود

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به حوادث سالگرد حرم امام خمینی (ره) در 14 خرداد گفت: در این مراسم حرکتی بسیار ناشایست و غیر اخلاقی انجام شد که اکنون موجب اختلاف شده است ولی نباید به روی این اختلافات بنزین بریزیم.
کد خبر: ۳۳۲۸۸۲

به گزارش مهر از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آخرین درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: در مراسم سالگرد امام(ره) حرکتی کاملا غیراخلاقی واقع شد که باعث شد افراد، روزنامه‌ها‏ و سایت‌ها در مقابل هم صف بکشند ولی همه توجه کنند که نباید بنزین روی آتش این اختلافات ریخت.

وی افزود: این کسانی که اختلافات را دامن می‌زنند توجه داشته باشند که در خارج از مرزها دشمنان در حال تنظیم قطعنامه علیه ما هستند، اسرائیل برادران ما را در غزه می‌کشد، کیان ما را تهدید می‌نماید و در کل شرایط،‏ شرایط تهدید و خطر است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در چنین موقعیتی باید به جای آتش افروزی همه‌ی دوستداران انقلاب جبهه واحدی تشکیل دهند و اگر مشکلی هم وجود دارد عقلای قوم دور هم جمع شده آن را رفع کنند.

جراید حرف‌های رکیک و ناشایست نزنند

این مفسر قرآن با اظهار تأسف از رفتار بعضی نشریات ابراز داشت: در بعضی جراید حرف‌های رکیک و زشتی می‌بینم که در شأن مسلمان نیست و نباید هیچ انسان مؤمنی به توهین متوسل شود.

مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: آیا این درست است در حالی که دشمنان هر لحظه فشار خود را بیشتر می‌کنند ما به اختلافات دامن بزنیم.

وی با بیان اینکه مسائل اخیر خوراک خوبی برای رسانه‌های دشمنان ما شده است گفت: امیدوارم در پرتو عنایات خداوند کاری کنیم که همه بدخواهان ناکام شوند.

اگر محاصره غزه شکسته نشود آبروی مسلمانان خواهد رفت

مکارم اظهار داشت: اگر مسئله محاصره غزه حل نشود آبروی مسلمانان خواهد رفت چرا که عده‌ای با دادن جان و خون خود در کشتی آزادی زحمت بسیاری را متحمل شدند و رها کردن این کار در وسط راه موجب بی‌آبرویی است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همه مسلمین اعم از علما و حکام تا مردم عادی نباید به کمتر از شکسته شدن محاصره غزه راضی شوند چرا که مسئله‏، مسئله آبروی اسلام است و هیچ توجیهی ندارد که عده‌ای از مسلمین 3 سال در محاصره باشند.

کاروان‌های جدیدی را اعزام کنید

وی از تمامی دولتمردان و مسلمین جهان در خواست کرد کاروان‌های دیگری به غزه اعزام کنند و افزود: باز هم کاروان اعزام کنید و آنقدر این کار را انجام دهید که آبروی نداشته اسرائیل نزد تمامی مردم جهان برود.

استاد حوزه علمیه خاطر‌نشان کرد: امروز حتی شاهد هستیم که اروپائیان قصد دارند به اسرائیل فشار وارد کنند تا محاصره را رها کند و حالا که کار به اینجا رسیده است باید آن را ادامه دهیم تا به پیروزی ختم شود.

مکارم خاطر نشان کرد: از طرق مختلف سیاسی و فرستادن کمک این جریان حمایت از غزه را ادامه دهید و بدانید که هر کدام از این فعالیت‌ها میخی خواهد بود بر تابوت اسرائیل و امیدوارم به زودی پس از نابودی این حکومت ظالم شاهد برگزاری انتخابات آزاد در این کشور باشیم تا ساکنان آن اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی در یک انتخابات آزاد نوع حکومت خود را انتخاب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها