اعلام جزئیات شخصی‌سازی دفترچه‌های کنکور

رئیس سازمان سنجش گفت: در روش شخصی‌سازی، سوالات با نام و پلمب‌ شده در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد و ترتیب سوالات و گزینه‌ها متفاوت است، اما برای رعایت عدالت، سوالات یکی است. محمدحسین سرورالدین، در گفتگو با ایلنا با اشاره به این‌که کمتر از یک ماه تا برگزاری کنکور سراسری کارشناسی سال 89 باقی است، درباره شیوه شخصی‌سازی دفترچه کنکور که امسال برای نخستین بار در این مقطع برگزار می‌شود، گفت: در این روش ماشین‌های شخصی‌ساز سوالات را برای هر داوطلب در بسته‌های جدا پلمب می‌کنند.
کد خبر: ۳۳۲۷۳۴

سرورالدین تاکید کرد: در این روش به این علت که همه چیز پلمب شده و با نام داوطلب ارائه می‌شود امکان تقلب در کمترین حد است، هیچ‌گونه امکان رد و بدل سوال وجود ندارد و اگر کسی هم بخواهد جور دیگری شیطنت کند، نمی‌تواند.

وی افزود: در گذشته به این دلیل که سوالات اسم نداشت، اگر کسی غایب بود از برگه سوالاتش سوءاستفاده می‌شد، اما اکنون اگر غایبی باشد کل سوالاتش با نام در همان بسته پلمب شده بازگردانده می‌شود.

سرورالدین همچنین از متفاوت‌ بودن سوالات خبر داد و گفت: برای برقراری عدالت، سوالات یکی است اما چیدمان گزینه‌ها و سوالات برای داوطلبان متفاوت است. پس کسانی که می‌خواهند از روی دست دیگران بنویسند، اصلا نمی‌توانند، زیرا نمی‌دانند آیا همان سوالی را که می‌خواهند سوال کناری‌شان است یا خیر؟

وی اضافه کرد: تمام سیستم‌ها به سمت این‌که کاملا مکانیزه شود، پیش می‌رود و این روند باید در تمام سیستم‌های کشور پیاده شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به این‌که طرح شخصی‌سازی دفترچه کنکور پیش از این در آزمون کارشناسی ارشد سال 88 و آزمون پیام‌نور امسال برای مطالعه اجرا شده بود، گفت: برای این‌که بگوییم این روش چقدر و چه درصدی از تقلب جلوگیری کرده احتیاج به بررسی و وقت بیشتری داریم، اما طبق مطالعاتی که تاکنون انجام شده، کیفیت کار از حد انتظار ما بسیار بهتر بوده است، یعنی ما فکر می‌کنیم اصلا در این روش امکان تقلب نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها