کامرون به بریتانیایی‌ها هشدار داد:

لزوم کاهش هزینه‌های دولت بریتانیا

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هشدار داده که لزوم کاهش هزینه های دولت به منظور کاستن از بدهی ها، برای سال ها در زندگی همه مردم بریتانیا اثر خواهد گذاشت.
کد خبر: ۳۳۲۶۴۱

دیوید کامرون گفت: وی بیشتر مدت اولین ماه نخست وزیری اش را صرف بحث و گفت و گو در باره نحوه کاهش کسری بودجه و بدهی های ملی کرده است و به این نتیجه رسیده که بدون کاهش هزینه های دولت، در آینده نزدیک پولی که بریتانیا برای بهره بدهی هایش پرداخت می کند از کل بودجه آموزش و پرورش (در انگلستان) و حمل و نقل و سیاست های مرتبط با تغییرات جوی، بیشتر خواهد شد.

کامرون اذعان کرد که در ارتباط با حقوق کارمندان، حقوق بازنشستگی و کمک های رفاهی "تصمیمات مشکلی" باید گرفته شود.

یونیزون، که بزرگترین اتحادیه خدمات عمومی در بریتانیاست می گوید: اظهارات دیوید کامرون تهدید هراس آوری برای کارگران بخش عمومی، بیماران و افراد آسیب پذیر است.

قرار است طی دو هفته آینده برنامه بودجه اضطراری دولت بریتانیا اعلام شود.

دولت ائتلافی بریتانیا هم اکنون برنامه کاهش 6 میلیارد و دویست میلیون پوند از هزینه های دولتی در سال مالی جاری را اعلام کرده است.

دولت گوردون براون، نخست وزیر سابق بریتانیا معتقد بود این کاهش ها زودتر از موقع بوده و می تواند روند بهبود اقتصادی را به مخاطره بیاندازد.

نگرانی بازارها

نگرانی در باره بدهی های دولت بریتانیا به کاهش بیشتر ارزش یورو کمک کرد.

نرخ برابری یورو با دلار روز دوشنبه به پایین ترین حد از چهار سال قبل تا کنون رسید و هر یورو، یک دلار و بیست سنت معامله شد.

به دنبال سقوط بهای سهام در بازارهای آسیا، از ارزش سهام در بازارهای اروپایی نیز کاسته شد.

در ژاپن، ارزش شاخص بهای سهام نیکی، چهار درصد کاهش یافت.

این نگرانی ها احتمالا موجب تجدید افت اقتصاد جهان خواهد شد.

بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها