حسینیان در گفتگو با جام جم آنلاین:

سابقه درخشان گذشته افراد ملاک ارزیابی نیست

چهره شاخص اصولگرایان در مجلس گفت: برای ارزیابی افراد باید به وضعیت فعلی آنها توجه کرد نه به سابقه درخشان آنها در گذشته.
کد خبر: ۳۳۲۴۴۹

روح الله حسینیان نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام که روز جمعه در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در این مراسم شاخص هایی که امام راحل برای خود و انقلاب اصیل ترسیم کردند تشریح و بر پیروی از این شاخص ها تاکید کردند.

وی استکبارستیزی را یکی از شاخص های مدنظر امام ذکر کرد و یادآور شد: امام رحمت الله علیه همواره تاکید داشتند که در مقابل ابرقدرت ها تسلیم نشویم و از انسان های مستضعف جهان و مظلومین تاریخ و ظلم شدگان باید دفاع کرد و باید در مقابل ابرقدرت ها بایستیم.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تصریح کرد:‌حال باید ببینیم که در جامعه ما چه کسانی روحیه استکبارستیزی دارند و چه کسانی به دنبال سازش با ابرقدرت ها و در راس آنها آمریکا هستند.

حسینیان دفاع از مردم محروم و پابرهنه و همراهی با آنان را یکی دیگر از شاخص های مدنظر امام راحل ذکر کرد و گفت: امام برای مردم ارزش و احترام خاصی قائل بود و در واقع امام مردم محور و مردم باور بود. مردمی که انقلابی و مومن هستند و استبداد را به زیر کشاندند.

وی افزود:ملت ایران 30 سال در مقابل استعمار ایستادگی کرد بنابراین باید به مردم اعتماد کرد چرا که اعتماد به مردم یک اصل اساسی برای امام بود.

نماینده تهران در مجلس توجه به حال فعلی افراد را یکی دیگر از شاخص های مدنظر امام ذکر کرد و گفت:‌ امام همواره به حال فعلی افراد توجه داشت و کاری به گذشته آنان نداشت و حال فعلی آنان را در نظر گرفتن برای امام بسیار مهم بود.

حسینیان تصریح کرد: در تاریخ اسلام در یک زمانی جنگ بین کفر و اسلام بود و قبیله ابوسفیان با شعار «زنده باد هبل» در مقابل اسلام ایستادند و یک زمان دیگر هم با شعار زنده باد اسلام در مقابل اهل بیت ایستادگی کردند بنابراین ما باید مواظب باشیم که این شعارها بدون درنظر گرفتن حالت فعلی آنها تاثیرگذار نباشد.

وی تاکید کرد: افراد در حال گذر و آزمایش هستند ممکن است یک فرد دچار تغییر و تحولاتی شود بنابراین باید به حال او توجه داشت.

 حسینیان به مثالی رجوع کرد و گفت: شیخ علی تهرانی از نردیکان امام و دست نزدیک آقامصطفی خمینی بود اما همین شیخ علی تهرانی به خاطر انتصاب حضرت آیت الله خامنه ای به امامت جمعه تهران حسادت کرد و این حسادت موجب شد تا وی به جنایتکارترین فرد یعنی صدام پناه ببرد  و بدترین توهین ها و مواضع را در مقابل امام گرفت.

حسینیان افزود: شیخ علی تهرانی که دارای سابقه زهد،تقوا و ایستادگی در مقابل استبداد شاه بود و نقش مهمی در بسیج توده ها داشت سرانجام به صدام پناه برد.امروز هم باید توجه داشته باشید که کسانی که سرسپرده پناهندگی به آمریکا هستند و یا امیال آمریکا را در کشور پیگیری می کنند و از مواضع آمریکا حمایت می کنند نباید به دلیل سابقه درخشان در گذشته سکوت کرد و این سابقه را به رخ نیروهای انقلاب بکشیم و آنها را از مبارزه با خط شیطان و خط آمریکا برحذر بداریم.

یوسف اسدی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها