jamejamonline
جامعه عمومی کد خبر: ۳۳۲۴۲۱ ۱۶ خرداد ۱۳۸۹  |  ۰۹:۲۵

رئیس پلیس راه کشور با اعلام اینکه احتمال می رود با واقع شدن ماه رمضان در نیمه تابستان میزان سفرهای تابستانی در سال جاری کاهش یابد ، گفت: در طرح تابستانی امسال مهمترین اولویت پلیس شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز برای کاهش تصادفات و مرگ و میر است.

سردار محسن بیگی در گفتگو با مهر با اشاره به طرح تابستانی پلیس راه افزود: احتمال می رود با جابه جا شدن زمان سفر، بار ترافیکی مضاعفی در ایام قبل و بعد از ماه رمضان در محورهای کشور به وجود آید.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه پلیس راهور تمام اقدامات لازم را برای این ایام و کاهش بار ترافیکی پیش بینی کرده تصریح کرد: در تابستان امسال برنامه های بسیار متفاوتی نسبت به سالهای گذشته برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن اجرا می شود.

بیگی با اشاره به پرداخت خسارت هایی تا سقف یک و نیم میلیون تومان توسط شرکت های بیمه در سر صحنه تصادف بدون نیاز به حضور پلیس گفت: شرکت های بیمه باید خود را با این قانون تطبیق دهند زیرا در غیر این صورت آنها هستند که متضرر می شوند.

وی افزود: مردم خواهان خدمات رسانی سریع هستند و شرکت های بیمه نیز در صورت ارائه این تسهیلات می توانند رغبت بیشتری در میان مردم برای استفاده از تسهیلات آنان فراهم کنند.

بیگی یادآور شد: دستورالعمل طرح تابستانی امسال تهیه و تدوین شده و طی هفته های آینده به نیروهای عملیاتی ابلاغ می شود.

پیش از این سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور نیز از تدوین دستورالعمل طرح تابستانی پلیس راهور خبر داده و گفته بود: در تابستان امسال پلیس با شدت و جدیت کامل با 6 تخلف حادثه ساز شامل سرعت غیر مجاز ، سبقت غیر مجاز ، رعایت نکردن فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و حرکت نکردن در بین خطوط برخورد می کند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به استاندارد نبودن جاده های کشور گفت: در حال حاضر جاده های کشور ویژگی های کامل یک جاده استاندارد را ندارند و برای عبور رانندگان متناسب نیستند. همچنین بسیاری از راه های کشور از نطر شیب ، عرض و علائم مشکلات فنی داشته و از تمام خصوصیات لازم برای یک جاده استاندارد برخوردار نسیتند.

وی با بیان این که در سالهای اخیر بویژه در تعطیلات نوروزی سال 89 شاهد رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بودیم ، اظهار کرد: به طور کلی در برنامه سوم توسعه، میانگین رشد تلفات جاده‌ای 11.3 درصد بود که این رقم در برنامه چهارم توسعه به میانگین 2.5 درصد رشد رسید و حدود 9 درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: در مدت برخورد جدی پلیس با 6 تخلف حادثه ساز که ارتباط مستقیمی با انضباط اجتماعی، ترافیکی و پیشگیری از حوادث جاده ای دارند به نتایج مطلوبی در کاهش آمار حوادث دست یافته ایم.

وی عنوان کرد: در مرحله اول، پلیس در برخورد با این رانندگان اقدام به صدور برگه های جریمه با حداکثر قیمت مجاز در قانون کرده و سپس در صورت صلاحدید اقدام به توقیف وسیله نقلیه می کند.

سردار بیگی با بیان اینکه تنها صدور برگ جریمه و توقیف خودور بازدارنده نیست، گفت: در صورتی که رانندگان این 6 تخلف را تکرار کنند از نظر حالات روحی و روانی به پزشک مورد نظر معرفی می شوند تا از آنها تست اعتیاد، مصرف قرص روانگردان و استفاده از الکل گرفته شود که در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، این افراد به مسئولان قضائی معرفی می شوند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
مرگ چیزی نیست غیر از حسرت از دست دادن

مرگ چیزی نیست غیر از حسرت از دست دادن

میان هیکل بود. با صورتی جدی و چشم‌هایی عمیق. صبح‌ها اصرار داشت حتما با اکسیمتر، اکسیژن خون را چک کنم و بعد هم افشانه ضدعفونی کننده را می‌گرفت و چندتا پیس می‌زد و می‌گفت روز خوبی داشته باشید.

تصمیم نگرفتن، بدترین تصمیم است

تصمیم نگرفتن، بدترین تصمیم است

ماه‌هاست ستاد ملی مقابله با كرونا مشغول آزمون و خطاست. این ستاد از همان هفته‌های اول شیوع بیماری طوری تصمیم گرفت و رفتار كرد كه گویی سرگرم خرید وقت است تا ببیند چه پیش می‌آید و كارها چگونه پیش می‌رود.

پیامبر زلالی

پیامبر زلالی

کلاس‌های دکتر تهرانی نسب را می‌رفتم به شوق این که بعدش فاصله کلاس که طبقه چهارم بود تا طبقه هم‌کف را حرف بزنیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر