سرقت ظروف عتیقه 400 میلیون تومانی

برادرزاده مرد سرایدار وقتی پی برد اعضای خانواده صاحبخانه به سفر رفته‌اند؛ کلکسیون ظروف قدیمی وی را که ارزش 400 میلیون تومانی داشت، سرقت کرد. به گزارش «جام‌جم»، روز 25 فروردین امسال وقتی اعضای خانواده‌ای از سفر خارج از کشور بازگشته و وارد خانه‌شان شدند، مشاهده کردند اثاثیه خانه به هم ریخته و کلکسیون ظروف قدیمی که ارزش 400 میلیون تومانی داشت، به سرقت رفته است. مرد صاحبخانه بلافاصله به کلانتری 163 ولنجک مراجعه و با ارائه شکایتی از ماموران تقاضای کمک کرد و ماموران تحقیقات در این رابطه را آغاز کردند.
کد خبر: ۳۳۲۲۷۰

هوشیاری شهروند تهرانی، راز گشود

درپی این سرقت، ماموران مشخصات اموال مسروقه شاکی را در اختیار مغازه‌دارانی که در زمینه خرید و فروش اشیای قدیمی فعالیت می‌کردند، قرار دادند و از آنها خواستند به محض مشاهده فروشنده این اموال، موضوع را به پلیس اطلاع دهند. تحقیقات ادامه داشت تا این‌که هفته گذشته مرد مغازه‌داری با پلیس تماس گرفت و گفت مردی جوان چند قلم از اموال مسروقه شاکی را به قصد فروش به مغازه وی آورده است.

با تماس این شهروند، ماموران پایگاه یکم آگاهی تهران به محل کار مرد مغازه‌دار در خیابان منوچهری مراجعه و فروشنده اموال دزدی را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند. مرد جوان در بازجویی‌های پلیسی اظهارات متناقضی را بیان کرد تا این‌که در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد.

اعتراف دزد جوان

متهم به سرقت در اظهاراتش به پلیس گفت: یک روز که برای دیدن عمویم ـ که سرایدار شاکی پرونده است ـ به خانه‌اش رفته بودم، پی بردم صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش در سال چند بار به سفر می‌روند. بنابراین تصمیم به سرقت اموال قیمتی صاحبخانه گرفتم و چند روز قبل از آخرین سفر آنها، بی‌آن‌که عمویم متوجه شود، نمونه‌ای از کلیدهای خانه را تهیه کردم. متهم ادامه داد: پس از آن، یک روز که عمویم در خانه نبود، اموال قیمتی شاکی را که اغلب ظروف قدیمی ایرانی و خارجی بود، سرقت و به خانه‌ام در شهر قدس (قلعه حسن‌خان) شهریار منتقل کردم و تصمیم گرفتم آنها را بتدریج بفروشم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها