جدا شدن مادر و فرزند یکی از تلخ ترین وقایعی است که هر انسانی می‌تواند شاهد آن باشد در روی دیگر سکه وقتی این دو بعد از مدتی دوری بار‌دیگر همدیگر را در آغوش می‌گیرند خبری خوش و به یادماندنی ثبت می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۲۱۰

 یکی از این اخبار 5‌سال قبل در چنین روزهایی در روزنامه‌ها منتشر شد خبر این بود «مونیکا» دختربچه سه ساله ای که از روز تولد با اغفال شدن مادرش توسط زوجی نابارور از وی جدا شده بود، با حکم قضات دادگاه تجدیدنظر استان تهران به مادر اصلی‌اش سپرده شد. ماجرا از این قرار است که روز بیست و سوم اسفند سال 80 مونیکا در حالی متولد شد که پدر او مدت‌ها قبل خانه و خانواده را ترک کرده بود ، مادر مونیکا که حسابدار و پرستار خانگی بود و از این راه امرار معاش می‌کرد 6 ماه پس از فرار شوهرش دختر خود را به دنیا آورد این در حالی بود که او هیچ سرپناهی نداشت و خانواده خودش نیز وی را طرد کرده بودند. پیش از این که مادر مونیکا وضع‌حمل کند زن مسنی که صاحبکار او محسوب می‌شد و زن جوان برای پرستاری از وی شب‌ها را در منزل او می‌ماند پیشنهاد داده بود فرزندش را به یک زوج نابارور بدهد مادر مونیکا نیز آن زمان از سر ناچاری این پیشنهاد را قبول کرد و نوزاد  یک‌روزه را به آنها سپرد اما چند روز بعد پشیمان شد . این زن برای پس گرفتن فرزندش 3 سال تلاش کرد تا بالاخره آن زوج را پیدا و برای به‌عهده‌گرفتن حضانت دخترش در دادگاه شکایت کرد . زن جوان وقتی در برابر قاضی شعبه 251 دادگاه خانواده قرار گرفت، گفت: «من پس از جدایی پدر و مادرم که از نظر مالی در وضعیت بسیار خوبی هستند، با مادرم زندگی می‌کردم تا این‌که با شوهرم آشنا شدم، او مرد بیکاری بود، با وجود مخالفت پدر و مادرم تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم، اما بر خلاف تصورم‌ وقتی 3 ماهه باردار بودم این مرد از خانه گریخت. پس از آن خانواده‌ام دیگر مرا نپذیرفتند و تنها شدم. وقتی «مونیکا» به دنیا آمد، حتی می‌ترسیدم نتوانم برای او لباس بخرم و زوجی که فرزند من اکنون نزد آنهاست از این شرایط من سوء استفاده و راضی‌ام کردند دخترم را به آنها بدهم من خیلی زود از این کار پشیمان شدم و حالا می‌خواهم «مونیکا» به من بازگردانده شود. پس از طرح این شکایت زوج نابارور ادعا کردند پدر و مادر واقعی مونیکا هستند اما آزمایش دی.ان.ای دروغ آنها را آشکار کرد و قاضی به پس دادن دخترک به مادر اصلی‌اش رای داد.

زوج جوان که می‌دیدند «مونیکا» از آنان جدا خواهد شد، به رأی دادگاه خانواده اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی تخصصی از سوی قضات دادگاه تجدیدنظر استان تهران در اختیار آنان قرار گرفت. به این ترتیب، 3 تن از قضات شعبه 26 دادگاه تجدیدنظر به بررسی پرونده پرداختند و بالاخره حکم دادگاه بدوی را تأیید کردند. مادر واقعی توانست «مونیکا» را پس از 3‌سال در‌آغوش بکشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها