فدراسیون فوتبال با انتشار آیین‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره حضور قهرمان جام حذفی در لیگ قهرمانان اعلام کرد، برخی پس از 2 سال حضور در آسیا اطلاعی از قوانین ندارند. پس از آن‌که امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که قهرمان جام حذفی نباید صاحب مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا شود و بهتر است این تیم در AFC CUP شرکت کند، فدراسیون فوتبال با انتشار آیین‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مورد پاسخ داد. در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است: «با توجه به این‌که در چند روز گذشته درباره سهمیه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال ایران ابهاماتی مطرح و اعلام شده قهرمان جام حذفی نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و حتی ادعا کرده‌اند که کمیته لیگ حرفه‌ای AFC چنین دستورالعملی را به ایران ارسال نکرده و این ابتکار عمل از سوی فدراسیون فوتبال ایران است، باید گفته شود که پس از گذشت 2 سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حتی اطلاعی از قوانینی ندارند که در مسابقات آن شرکت می‌کنند.»
کد خبر: ۳۳۱۸۰۸

به دنبال این صحبت‌های کنایه‌آمیز، که مشخصا خطاب به واعظی آشتیانی مطرح شد، فدراسیون فوتبال، اسناد و مدارکی که نحوه سهمیه‌دهی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته لیگ حرفه‌ای این کنفدراسیون به فوتبال باشگاهی ایران را مشخص می‌سازد، منتشر کرد.

اتفاقا در همان بند اول دستورالعمل AFC برای ورود تیم‌ها به لیگ قهرمانان آسیا در سال 2009، خطاب به ایران، چین، ژاپن، کره جنوبی و عربستان که 4 سهمیه دارند آمده است: باشگاه‌ها باید قهرمان لیگ، نایب قهرمان و رتبه سوم لیگ به همراه قهرمان مسابقات حذفی سال 2008 باشند. این بند تبصره‌ای هم دارد که می‌گوید اگر قهرمان جام حذفی معیارهای لازم جهت شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را توسط کمیته ویژه لیگ قهرمانان کسب نکند، در آن صورت تیم چهارم لیگ جایگزین می‌شود. البته با توجه به بازدید مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از باشگاه پرسپولیس و علاقه‌مندی آنها برای حضور این باشگاه پرتماشاگر در لیگ قهرمانان آسیا، این تبصره نیز مانع حضور قرمزها در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان نمی‌شود.

با وجود انتشار آیین‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که خود بهترین دفاع برای فدراسیون فوتبال بود، علی کفاشیان از واعظی آشتیانی به کمیته انضباطی شکایت کرد تا موج تازه‌ای از اختلافات میان فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال به وجود آید. علی کفاشیان که رابطه خوبی با واعظی آشتیانی ندارد، این انتقاد او درباره معرفی سهمیه چهارم ایران به آسیا را غیر قابل تحمل دانست و در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل استقلال گفت: «ما مخالف انتقاد نیستیم، اتفاقا انتقادپذیرترین فدراسیون فوتبال ما هستیم. اما برخی اوقات متاسفانه به ما تهمت می‌زنند که ما نمی‌دانیم و دروغ می‌گوییم و از این دست مسائل.»

وی ادامه داد: «اما با رو شدن قوانین AFC مشخص شد که این آقای واعظی آشتیانی است که نمی‌داند قهرمان جام حذفی می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. از وی به کمیته انضباطی شکایت می‌کنم به این دلیل که روی چیزی که نمی‌داند بارها و بارها در مقابل بینندگان میلیونی تاکید می‌کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها