حمام خون در بیمارستان جناح لاهور

حمله چهار تروریست افراط‌گرای پاکستان برای آزاد ساختن یک همدست خود به یک بیمارستان شهر لاهور حمام خون به راه‌انداخت. افراد مسلح، پس از ورود به بیمارستان، آنجا را به رگبار بستند. این حمله مسلحانه 21 کشته و زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۳۳۱۵۹۹

حمله چهار تروریست مسلح به بیمارستان جناح لاهور با هدف آزاد ساختن تروریست دیگری صورت گرفت که در جریان حمله خونین روز جمعه به دو مسجد شهر، زخمی و تحت تدابیر شدید امنیتی در بیمارستان بستری شده بود.

تروریست‌ها، روز جمعه 28 مه به دو مسجد بزرگ لاهور حمله بردند و به گزارش منابع رسمی، دستکم 100 نفر را کشتند. در جریان این حمله، یکی از تروریست‌ها به نام "معز" نیز زخمی شد و به بیمارستان جناح انتقال یافت. او در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و پلیس اتاق وی را تحت‌نظر گرفت.

اندکی پس از نیمه شب دوشنبه 31 مه چهار مرد مسلح در لباس پلیس، به بیمارستان جناح وارد شدند و در حالی که به همه سو شلیک می‌کردند، کوشیدند خود را به بخش مراقبت‌های ویژه برسانند و همدست خود را آزاد کنند. تیراندازی میان آنان و ماموران امنیتی حدود یک ساعت به طول انجامید و در نتیجه آن 12 کشته و 9 زخمی شدند. 4 تن از کشته شدگان مامور پلیس بودند.

دوربین های مداربسته بیمارستان، تمام لحظات حمله و گریز را ثبت کرده‌اند. فیلم‌ها نشان می‌دهند که چگونه پزشکان، پرستاران و بیماران به سوی در خروجی بیمارستان می‌شتابند و بیمارانی که توانائی حرکت ندارند، در حالی که بر سینه می‌خزند، زیر پای فراریان دیگر لگدمال می‌شوند.

محاصره پلیس

در زمان آغاز تیراندازی، برق بیمارستان کاملا قطع شد و همین نکته هراس بیشتر آفرید. پلیس بعدا مدعی شد که خود برق بیمارستان را قطع کرده تا رسیدن به هدف را برای تروریست‌ها دشوار کند. پس از حمله تروریست‌ها، تعداد زیادی پلیس به تدریج بیمارستان را محاصره کردند. یکی از تروریست‌ها به قتل رسید. اما سه تن از آن‌ها، به گفته شاهدان عینی، با تصرف خودروی پلیس گارد ویژه از صحنه گریختند.

به گفته پلیس، تروریست‌ها تصمیم داشته‌اند اگر نتوانستند همدست خود را آزاد کنند، او را در بیمارستان به قتل برسانند، تا نتواند هویت آمران حمله به دو مسجد را، در روز جمعه گذشته، نزد پلیس فاش کند. اما موفق به این کار هم نشدند. معز همچنان تحت درمان است و پلیس از وی مراقبت می‌کند.

مسئولان امنیتی پاکستان معتقدند معز یکی از چهره‌های مهم "حرکت طالبان" است. حرکت طالبان به عنوان بخش پاکستانی گروه طالبان عمل می‌کند. جست‌وجوی گسترده برای یافتن سه مرد مسلح فراری که گفته می‌شود 18 تا 25 ساله هستند، ادامه دارد.

دویچه وله

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها