فلسطینی‌های کرانه باختری روز دوشنبه در شصت‌ و دومین سالگرد یوم النکبه یک تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی برگزار کردند. به گزارش روزنامه اماراتی الخلیج ،این تظاهرات با سر دادن شعار و در دست داشتن پرچم‌های فلسطینی از آرامگاه یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله آغاز شد. براساس این گزارش، تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهای مختلف بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید کردند.
کد خبر: ۳۲۹۰۷۸

الطیب عبدالرحیم دبیرکل تشکیلات خودگردان در یک سخنرانی در این مراسم گفت: ملت فلسطین هر‌ساله در سالگرد روز نکبت بر پایبندی به بازپس‌گرفتن حقوق مشروع خود تاکید می‌کنند که در راس این حقوق، تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی و حل‌وفصل عادلانه قضیه آوارگان قرار دارد.

بر اساس این گزارش، فلسطینی‌های شرکت‌کننده در تظاهرات در اقداماتی نمادین کامیون‌های قدیمی مشابه کامیون‌هایی که در سال 1948 آوارگان فلسطینی را به خارج از خاک سرزمین‌شان منتقل کرد، به حرکت در آوردند.

از سوی دیگر هانی المصری تحلیلگر سیاسی فلسطین از سخنرانی نکردن محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این تظاهرات انتقاد کرد و گفت: این یک اشتباه بزرگ عباس بود که نباید مرتکب آن می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها