سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت که به یاد فتح خرمشهر برگزار می‌شود، امسال میزبان 13 نمایش است. این جشنواره کارش را از 29 اردیبهشت ماه آغاز می‌کند و به مدت 4 روز در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۸۶۶۶

حسین مسافرآستانه، فرهاد مهندس‌پور و عبدالرضا حیاتی 3 هنرمندی هستند که کار داوری سیزدهمین دوره این جشنواره را به عهده دارند.

به گفته محمد جوروند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، مراسم افتتاحیه این جشنواره 29 اردیبهشت‌ماه در گلزار شهدای خرمشهر برگزار می‌شود.

در نخستین روز این جشنواره نیز نمایش «کنج قفس» به کارگردانی آمنه‌ پورحسینی و پژمان مهراب‌پور از خرمشهر ساعت 17 و 19 در تالار فانوس این شهر اجرا خواهد شد.

دومین نمایش نخستین روز جشنواره، نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» است که به کارگردانی علیرضا مهران از تهران ساعت 19 و 21 در تالار خلیج فارس خرمشهر اجرا می‌شود.

نمایش «ماهی‌های خاک» نیز به کارگردانی سعید نجفیان از تهران در ساعت‌های 19 و 21 در تالار ثامن‌الائمه آبادان روی صحنه می‌رود.

جوروند با بیان این‌که در طول برگزاری جشنواره، نمایش «خنکای ختم خاطره» به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی نیما دهقان، در بخش جنبی ساعت 20 هر شب در تالار مهر آبادان اجرا می‌شود، گفت: مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت یادواره فتح خرمشهر ساعت 18 روز یکشنبه اول خردادماه در تالار خلیج‌فارس خرمشهر برگزار خواهد شد.

برپایی نشست تخصصی با حضور جمشید خانیان در مورد وضعیت‌های نمایشی دفاع مقدس و برگزاری کارگاه آموزشی با حضور محمد چرم‌شیر از 30 اردیبهشت تا اول خردادماه، در تالار اجتماعات هتل کاروانسرای آبادان
از جمله بخش‌های جنبی این جشنواره است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها