با آغاز عملیات پلیس تهران در ساعات پایانی شامگاه یکشنبه 322 نفر از سوداگران مرگ که در محله‌های تهران مواد مخدر می‌فروختند، دستگیر شدند. سرهنگ محسن خانچرلی، رئیس اداره عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ روز گذشته در جمع خبرنگاران در این باره گفت: پس از حضور سردار ساجدی‌نیا در سمت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و رصد کردن دغدغه‌های مردم، مشخص شد فروش مواد مخدر در محله‌های تهران و آلوده کردن جوانان از نگرانی‌های مهم مردم است. در این ارتباط طرح امنیت اجتماعی در قالب برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار ماموران قرار گرفت و ساعت 22 یکشنبه در 350 نقطه از تهران، قاچاقچیان مواد مخدر که پیش از این شناسایی شده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۲۶۱۲۵

وی افزود: در جریان این عملیات تا بامداد روز دوشنبه 322 نفر از سوداگران مرگ که در میان آنها 17 زن نیز وجود دارند، دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها 52 کیلوگرم انواع مواد مخدر همراه مقادیری لوازم مسروقه، انواع سلاح سرد و گرم و ابزار و ادوات استعمال مواد مخدر صنعتی و 98 ترازوی توزین مواد مخدر صنعتی به دست آمد.

تعامل با دستگاه قضایی

رئیس اداره عملیات تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به تعامل نیروی انتظامی با دادستان تهران و صدور حکم قضایی، ماموران با رعایت حقوق شهروندی، این افراد را دستگیر کردند.

رئیس اداره عملیات نیروی انتظامی، حضور قضات باتجربه ناحیه 20 تهران در کنار ماموران خود در این عملیات را نقطه عطفی برای عزم جدی پلیس و دستگاه قضایی جهت پاکسازی محله‌های تهران از وجود سوداگران مرگ بیان کرد.

سرهنگ خانچرلی در پاسخ به پرسش «جام‌جم» در ارتباط با استمرار این طرح گفت: این طرح با قدرت در تهران ادامه خواهد داشت و مردم مطمئن باشند با اولین تماسشان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 موضوع گزارش آنها در خصوص شناسایی و دستگیری قاچاق‌فروشان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با عزم جدی پلیس از این پس هیچ فرد مجرمی در حاشیه امنیت قرار نخواهد داشت.

گزارشی از اجرای طرح

گزارش خبرنگار جام‌جم حاکی است، در ساعات پایانی روز یکشنبه 1500 نفر از ماموران انتظامی با هدف نمایش اقتدار در برخورد با سوداگران مرگ و تاکید بر رعایت حقوق شرعی و شهروندی عازم محل‌هایی شدند که پیش از این از سوی تیم‌های اطلاعاتی برای انجام عملیات شناسایی شده بود.

در ساعات اولیه بامداد ماموران با ورود به خانه‌ای در خیابان صفا حوالی میدان امام حسین(ع)‌ یک لابراتوار تولید شیشه و نیز مقادیری موادمخدر و یک قبضه سلاح گرم را همراه چندین قبضه قمه و قداره کشف و ضبط کردند که در میان دستگیر شدگان 2 دختر جوان که اعتیاد شدیدی به موادمخدر صنعتی (شیشه)‌ دارند نیز دستگیر شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد از این 2 دختر برای توزیع موادمخدر سوءاستفاده می‌شده است.

در این عملیات که تا بامداد روز دوشنبه ادامه داشت، مردم محله‌ها نیز همکاری خوب و تنگاتنگی با پلیس داشتند و هنگامی که متوجه فرار قاچاقچیان می‌شدند بلافاصله موضوع و محل فرار را به ماموران پلیس اطلاع می‌دادند.

در پایان اولین مرحله از این عملیات، رئیس پلیس تهران تاکید کرد: طرح فوق با قدرت و قاطعیت ادامه خواهد داشت و پلیس با هماهنگی مسوولان قضایی شرایطی را فراهم خواهد کرد تا فروشندگان موادمخدر به خود جرات تکرار جرم را ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها