jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۳۲۲۲۰۷ ۳۰ فروردين ۱۳۸۹  |  ۰۹:۳۴

امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند و این موضوع مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش ایسنا، نکته امیدوارکننده این است که فقط با چندین تغییر ساده در سبک زندگی، هر فردی می‌تواند به راحتی خطرات ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش داده و قلب سالمی داشته باشد.

ساده‌ترین راهکارها خودداری از مصرف سیگار ، تغذیه بهتر و ورزش منظم است که می‌تواند دنیای متفاوتی را برای شما بسازد. افزودن چای سبز به رژیم غذایی روزانه نیز به این هدف کمک می‌کند. این نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که کلسترول را کاهش داده و به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند. اگر به استفاده از چای داغ علاقه‌ای ندارید، می‌توانید چند قطعه یخ داخل آن بیندازید و در طول ماه‌های گرم تابستان به عنوان یک نوشیدنی خنک بنوشید
.

چای سبز همچنین حاوی خواصی است که سلول‌های سرطانی در حال رشد را بدون آسیب رسیدن به بافت‌های سالم نابود می‌سازد. چای سبز از آنجا که از شکل‌گیری لخته‌های خونی غیرطبیعی جلوگیری می‌کند، گزینه مناسبی برای پیشگیری از سکته مغزی است. علاوه بر اینها استفاده از روغن زیتون مرغوب در پخت و پز روزانه به طور منظم می‌تواند تاثیر چشمگیری در این زمینه داشته باشد. مصرف کره را کاهش دهید. بعلاوه همانطوری که همیشه تاکید شده، خوابیدن به اندازه کافی تاثیر قابل توجهی در این زمینه دارد. هر یک ساعت خواب اضافی برای افراد میانسال برای سلامت قلب مفید است.

کمبود خواب سبب آزاد شدن هورمون‌های استرس شده و به بسته شدن عروق و بروز التهاب منجر می‌شود. رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراکی نیز برای سلامت قلب توصیه می‌شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل: