در حالی که تنگناهای بودجه و کمبود امکانات از مهم‌ترین دغدغه‌های مطرح شده از سوی هنرمندان در دیدار با معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، حمید شاه‌آبادی در مقابل تنها به اهالی هنر توصیه کرد که فعالیت‌های خود را با شرایط مالی و پشتیبانی موجود هماهنگ سازند. در این نشست که از سوی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه 22 فروردین در تالار وحدت برگزار شد، ابتدا محمد سریر در سخنانی که بسیار احساسی و ادبی بود، گفت: موسیقی ایران نالان است که چرا در زندگی همه و در خلوت و لذت همه طبقات و مسوولان وجود دارد، اما با این حال مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۲۱۴۶۱

پس از سریر نوبت به ایرج راد رسید تا دغدغه‌های اهالی تئاتر را منعکس کند. او با اشاره به این که هر مدیر تازه‌ افقی روشن را برای هنر به نمایش می‌گذارد که متاسفانه چندان تحقق پیدا نمی‌کند، تاکید کرد: ما تئاتری‌ها با کاستی‌های بسیاری روبه‌رو هستیم که مهم‌ترین آنها کمبود سالن نمایش است. بعلاوه سفره‌ تئاتر کشور تنها برای 200 تا 300 هنرمند امکانات دارد، اما بیش از 3 یا 4 هزار نفر بر سر این سفره نشسته‌اند .

محمدعلی رجبی، نماینده‌ هنرمندان هنرهای تجسمی نیز با همین رویکرد سخنان سریر و راد را پی گرفت و ادامه داد: باید به هنرهای تجسمی توجه بیشتری داشته باشیم، چون این هنر با زندگی مردم آمیخته است. اگر هنر وجه اجتماعی خود را در جامعه حفظ کند، مشکل چندانی نداریم. هنر به آقا بالاسر نیاز ندارد، چطور مردم آثار هنری را از سالیان گذشته پیش خود نگه داشته‌اند و سال‌هایی طولانی از آنها صیانت کرده‌‌اند.

زمانی که نوبت به حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی رسید، در پاسخ به صحبت‌های هنرمندان گفت: دولت را نباید فقط به شکل قلکی دید که حمایت کند یا نباید یقه معاون هنری را گرفت که چرا صندلی سالن‌ها کم است، بلکه باید ببینیم با این منابع مالی محدود، چگونه می‌توانیم بهترین کارها را انجام بدهیم.

معاون هنری وزیر ارشاد، تغییر در نظام یارانه‌های هنری کشور را یک ضرورت دانست و گفت: یارانه‌ها به 2 بخش تولیدات و جشنواره‌ها اختصاص دارد، اما باید در این بخش حوزه‌ سومی یعنی معرفی کارها به مردم هم تعریف شود.

شاه‌آبادی، حوزه هنر را نیازمند یک کلان‌نگری دانست و افزود: اینجا مجلس یا هیات دولت نیست که با یکدیگر سر بی‌پولی چانه بزنیم. اینجا مکانی برای درددل هنرمندان و مدیران داخلی است و باید با همفکری یکدیگر از امکانات موجود استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها