با حضور معاون اول رئیس‌جمهور تصویب شد

بیش از 22 مصوبه برای توسعه استان هرمزگان

بیش از 22 مصوبه برای توسعه و پیشرفت استان هرمزگان با حضور معاون اول رئیس جمهور در 2 کارگروه آب و کشاورزی و حمل و نقل استان تصویب شد.
کد خبر: ۳۲۱۳۹۱

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رحیمی پس از شرکت در کارگروه حمل و نقل هرمزگان در نشست خبری در بندرعباس گفت : با تامین اعتبار برای اتمام سد شمیل و نیان به گو نه ای که در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد موافقت شد.

وی افزود: برای اتمام این 2 سد 10 میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تولید سالانه 600 هزار تن تولیدات در شیلات ایران گفت: این میزان تولید بسیار ناچیز است و برای افزایش تولید محصولات شیلاتی بخشی از شیلات ایران به جنوب کشور در بندرعباس و بخشی دیگر به شمال کشور انتقال خواهد یافت.

رحیمی افزود: پیش بینی می شود در سال اول اجرای این طرح ، تولید محصولات شیلاتی کشور به یک میلیون تن و در سالهای آینده به 5 میلیون تن در سال افزایش یابد.

صدور مجوز صید و اعطاء تسهیلات بانکی به صیادان ، پرداخت اعتبارات کامل خشکسالی سهمیه استان ،مبارزه با بیماری جاروک لیمو ترش تا ریشه کن کردن کامل آن و بخشودگی جرائم ، سود و دیرکرد و پرداخت تسهیلات جدید به پرورش دهندگان میگو از دیگر مصوبات کارگروه کشاورزی هرمزگان بود.

معاون اول رییس جمهورگفت: با اجرای مصوبات وتصمیمات اتخاذ شده در کارگروه حمل و نقل هرمزگان مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس درآینده به صورت ممتاز به کانون بنادر خلیج فارس تبدیل خواهد شد.

رحیمی افزود: بر این اساس وزارت راه و ترابری برای ساخت و تجهیز ایستگاه تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی با گنجایش تخلیه و بارگیری 6 میلیون تن محموله نفتی تا سال90 ، احداث و تجهیز پایانه ایستگاه ریلی برای تخلیه و بارگیری در این بندر ، برنامه ریزی برای افزایش حمل و نقل ریلی از طریق بنادر و ایجاد تسهیلات و تقویت بنادر هرمزگان برای رقابت با بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس موظف شد.

وی گفت : در آینده برای رفع برخی نواقص و مشکلات بویژه منطقه شرق هرمزگان و پیگیری اجرای مصوبات سه سفر رییس جمهور به این استان سفر خواهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها