داشمندان دانشگاه شیکاگو:

خاطرات سارها با خوابیدن زنده می‌شود

داشمندان دانشگاه شیکاگو اعلام کردند پرندگانی مانند سار پس از خواب شبانه می توانند آنچه فراگرفته اند را بهتر به خاطر آورده و به شکلی تاثیرگذارتر اجرا کنند.
کد خبر: ۳۱۸۶۶۲

به گزارش مهر ، خواب از روش های معمولی است که انسان می تواند با کمک آن اطلاعات را در ذهن به ثبت رسانده و آنها را فرا بگیرد اما اکنون دانشمندان دریافته اند این ویژگی در میان پرندگان نیز وجود دارد.

محققان دانشگاه شیکاگو دریافته اند خوابیدن به سارها کمک می کند چگونگی انجام وظیفه ای خاص را به خوبی به خاطر آوردند. به این منظور به پرندگان یاد داده شده تا به شیوه آزمون و خطا دو قطعه پنج ثانیه ای از آواز پرندگان را بیاموزند. این آموزش در زمانهای مختلفی از روز به گروهی از سارها آموزش داده شد و محققان در پایان روز میزان یاد گیری آنها را پس از خواب پرندگان مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد در تمامی گروه ها عملکرد پرندگان در اجرای آوازها پس از خواب بسیار بهبود یافته بود. مطالعات پیشین نشان داده بود انسانها می توانند فعالیت های فرا گرفته را پس از خواب شب هنگام با کیفیت بهتری اجرا کنند. همچنین دیگر مطالعات نشان داده بود خواب نقشی بسیار مهم در یادگیری آواز خواندن پرندگان به عهده دارد.

بر این اساس ، مطالعات جدید توانست وجود حافظه وابسته به خواب را در پرندگان به اثبات برساند، به گفته محققان این کشف می تواند شیوه های مطالعاتی جدیدتری را برای درک چگونگی یادگیری در مغز به وجود آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها