50 درصد این متهمان از دزدان حرفه‌ای هستند

دستگیری 480 سارق در روزهای پایانی سال در استان تهران

با اجرای 3 طرح از سوی ماموران انتظامی برای مقابله با سارقان در روزهای پایانی سال، آنها موفق به دستگیری 480 نفر در این ارتباط در سطح استان تهران شدند. به گزارش «جام‌جم»، سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران در آخرین نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران به عملکرد یک سال گذشته پلیس پرداخت و گفت: ماموران انتظامی استان تهران درخصوص کشفیات جرایم، موفق شدند با دستگیری متهمان در حوزه جرایم مختلف، 82 درصد این کشفیات را نسبت به سال 87 افزایش دهند. فرمانده انتظامی استان تهران ادامه داد: در سال جاری ماموران مبارزه با مواد مخدر استان تهران، 5/19 تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند و بر این اساس سوداگران مرگ را که در 105 باند فعالیت می‌کردند، هم شناسایی و دستگیر کنند. از متهمان این باند، 195 دستگاه خودرو و 30 قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۱۸۱۵۱

سردار اکبرشاهی افزود: ماموران انتظامی استان تهران تا روزهای پایانی سال، از قاچاقچیان سوخت 4 میلیون لیتر انواع سوخت به ارزش 150 میلیارد ریال کشف کردند که با افزایش 70 درصدی کشف در این حوزه روبه‌رو بودیم. این فرمانده پلیس درخصوص آغاز طرح نوروزی پلیس گفت: این طرح از دیروز 26 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 89 ادامه دارد.

طرح استقبال بهار با 12 هزار و 700 پلیس

هماهنگی ماموران انتظامی با ماموران راهور، امداد و نجات جاده‌ای، هلال‌احمر و سازمان‌‌های مربوط صورت گرفته است تا سفر خوبی برای شهروندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز رقم بخورد.

اکبرشاهی گفت: بر این اساس 117 واحد گشت نوروزی در محورهای مختلف استان تهران مستقر می‌شوند، همچنین 90 گشت پلیس به طور محسوس، 20 گشت نامحسوس و 5 گروه نظارتی در جهت برقراری امنیت جاده‌های شهری و برون‌شهری فعالیت می‌کنند. رئیس‌پلیس استان تهران افزود: علاوه بر ماموران انتظامی راهور، 8000 همیار پلیس با ماموران و 1200 نفر از نگهبانان محله با آنها همکاری خواهند داشت و در کل 12 هزار و 700 نفر پلیس در طرح استقبال از نوروز برقراری امنیت را به عهده دارند.

این مقام ارشد پلیس با اشاره به عملکرد پلیس در آخرین چهارشنبه سال گفت: با توجه به کنترل و نظارت ماموران انتظامی در سطح استان تهران در این شب، ماموران بیش از 868 هزار و 900 عدد مواد محترقه را کشف و ضبط کردند.

وی افزود: همچنین 5/1 تن مواد اولیه تهیه مواد محترقه از سوی متخلفان هم کشف و 291 نفر در این خصوص دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان تهران ادامه داد: در آخرین چهارشنبه سال جاری 89 نفر از جوانان و شهروندان در سطح استان تهران دچار حادثه شدند که در جریان این حوادث، فقط 5 نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند.

در ضمن در محله حصارک کرج، 2 جوان هم در حال تهیه مواد محترقه دچار حادثه شده و باعث تخریب خانه‌ای شدند که نام آنها در میان 5 مصدوم بستری شده در بیمارستان ثبت شده است.

دستگیری 480 متهم در پایان سال

به گفته رئیس پلیس استان تهران، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، ماموران 3 مرحله طرح مبارزه با سارقان سابقه‌دار را آغاز کردند که در این خصوص 900 نفر از آنها تحت کنترل قرار گرفتند و با هماهنگی که با مسوولان قضایی صورت گرفت، مقرر شد از دادن هرگونه مرخصی به زندانیان سابقه‌دار خودداری کنند.

در اجرای این طرح، ماموران در سطح استان تهران 480 متهم را دستگیر کردند که در تحقیق از آنها معلوم شد 50 درصد این متهمان از افراد سابقه‌دار هستند.

اکنون آنها با قرار قانونی در زندان به سر می‌برند تا تحقیقات تکمیلی از آنها صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها