رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عزم راسخ ملت و مجلس ایران در پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین، گفت: در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن و مقدسات اسلامی از فلسطینیان پشتیبانی می‌کنیم.
کد خبر: ۳۱۷۹۰۷

به گزارش فارس، در ادامه تماس‌های لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی، با رؤسای مجالس کشورهای اسلامی ایشان با شیخ عبدالعزیز دویک رئیس مجلس قانون‌گذاری فلسطین و سلیم زعنون رئیس مجلس ملی فلسطین تلفنی گفتگو نمود.

ایشان بر عزم راسخ ملت و مجلس ایران در پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن و مقدسات اسلامی به ویژه بنای کنیست در نزدیکی مسجد‌‌الاقصی و تلاش برای یهود‌ی‌سازی و شهرک‌سازی در قدس شرقی که خلاف قعطنامه‌ها و توافقات حتی آمریکایی اسرائیلی است تأکید کرد.

همچنین ارزیابی خود را از عدم صداقت و جدیت آمریکایی‌ها نسبت به قضیه فلسطین و پروژه‌ سرگرم‌سازی سیاسی برای انحراف اذهان جهانیان در یک بازی دیپلماتیک را برای همتایان فلسطینی خود تشریح نمود. او گزارشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران را برای فعال کردن مجالس اسلامی و سازمان‌های بین‌المجالس را به اطلا‌ع‌ ایشان رسانید.

سلیم زعنون ضمن تشکر از احساسات شورانگیز ایرانیان از جدیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به بیت‌المقدس تشکر کرد و تاسف خود را از عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از مواضعی که اوباما در قاهره اعلام نمود ابراز داشت و تاکید نمود که در حال حاضر آمریکایی‌ها عضو فشار به اسرائیل به ملت و رهبران فلسطینی فشار می‌آوردند. او تأکید کرد که انتفاضه‌ جوانان فلسطینی اگر چه با ماشین سرکوب خشن صهیونیستی مواجه است ولی اجازه نخواهد داد که آنها به اهداف شوم خود برسند.

عبدالعزیز دویک در ابتدا با سلام و تشکر از ملت ایران و رهبر معظم انقلاب؛ ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی از مواضع افتخار‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین با تمجید و الهام بخشی پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران که باعث رفع عقد حقارت و خود کم بینی مسلمین گردید یادآوری نمود که انسجام دولت ملت ایران بر خلاف رژیم‌هایی که با ملت خودشان فاصله دارند در پشتیبانی از ملت فلسطین در دردها مصیبیتها در مقابل اشغالگری کارآمد بوده است.

همچنین امشب تماس‌های مجددی بین لاریجانی با محمد‌علی شاهین رئیس مجلس ترکیه و محمود ابرش ریاست مجلس مردمی سوریه برقرار گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها