آخرین روزهای اسفندماه شهر در جنب و جوش خاصی برای رسیدن بهار و جشن نوروز است و با آغاز تعطیلات نوروز بسیاری از مردم شهرهای کوچک و بزرگ را به قصد گشت و گذار و ترک می کنند.
کد خبر: ۳۱۷۷۳۶

سفر یعنی آموختن ندانسته ها و کشف ندیده ها، سفر با ایجاد تحرک و تنوع در زندگی نشاط و شادابی به همراه خواهد داشت که اثر فراوانی بر جسم و روان انسان می گذارد.

تعطیلات نوروز، فرصت مغتنمی برای فراغت از کار و استراحت، گشت و گذار و لذت بردن از همراهی اعضای خانواده است. همه پس از مدت مدیدی کار و فعالیت، به زمانی هرچند اندک برای تعطیلات و استراحت احتیاج دارند. اما برای اینکه سفر را به یک خاطره به یاد ماندنی تبدیل کنیم، لازم است که برخی نکات ایمنی و موارد را به خاطر داشته باشیم.

*رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و احترام به قانون از نشانه های یک شهروند قانون مدار است بنابراین هیچ انسان عاقلی با نقض قانون سلامتی و زندگی خود و دیگران را با خطر روبرو نمی کند.

*پیش از سفر با خودروی شخصی، از سلامتی خودروی خود مطمئن باشید و همراه داشتن وسایل و تجهیزات ضروری مانند لاستیک زاپاس، جک، آچار، زنجیر چرخ، روغن موتور را نیز فراموش نکنید.

*به همراه داشتن جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی و تجهیزات ایمنی ترافیک (چراغ قوه، مثلث احتیاط) از ضروریات است.

*به همراه داشتن نقشه راهها و شهرها ابزار مناسبی برای راهنمایی و هدایت است، آن را فراموش نکنید.

* وضعیت آب و هوا در فصل بهار با تغییرات زیادی همراه است، بنابراین به همراه داشتن لباس و وسایل گرم نیز احتمالا مورد نیاز خواهد شد.

* برای رسیدن هیچ عجله ای نیست. مهم لذت بردن از سفر است نه با شتاب رسیدن. بنابراین در صورتی که هنگام رانندگی احساس خستگی کردید، استراحت کنید.

* در صورت مشاهده هرگونه حادثه ای در جاده خونسردی خود را حفظ کنید و برای کمک به مصدومان احتمالی پلیس و اورژانس را مطلع کنید.

*برای توقف و استراحت مکان ایمن و مناسبی را انتخاب کنید.

*به هنگام سفر از صحت و سلامتی مواد غذایی که مورد استفاده قرار می گیرد، مطمئن شوید.

*طبیعت برای لذت بردن است. به کودکان خود حفظ و نگهداری از طبیعت و محیط زیست را بیاموزید. با رهاکردن زباله ها در جنگل، دریا، چشمه ها، رودخانه ها و کوهستان امکان استفاده دوباره از طبیعت را از خود و دیگران سلب نکنید.

*اماکن و آثار تاریخی میراثی از گذشتگان هستند که برای ما به یادگار مانده است، با سهل انگاری و عدم توجه آنها را تخریب نکنید.

*در صورتی که برای سفر شهرهای شمالی را انتخاب کرده اید، از شناکردن در کناره های ساحلی که ممنوعیت و محدودیت قانونی وجود دارد، بپرهیزید.

*برای بازگشت از مسافرت یک یا دو روز زودتر از پایان تعطیلات اقدام کنید تا در تراکم و ازدحام جاده ها گرفتار نشوید.

همچنین افرادی که مسافرت با هواپیما و یا قطار و اتوبوس را انتخاب کرده اند، برای سفر با این وسایل فراموش نکنید که زودتر از موعد حرکت در محل حاضر باشند تا با تاخیر و دیر رسیدن دچار اظطراب و نگرانی نشوند.

به امید اینکه با سفر ایمن و راحت صفحات دفتر خاطرات شما لبریز از خاطره های زیبا و خاطره انگیز شود.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها