مدیر عامل شرکت قطارهای مسافربری رجا گفت: بر اساس برنامه ریزیها و پیش بینیهای انجام شده نوروز امسال دو میلیون مسافر از طریق این ناوگان در کشور جابجا می شوند.
کد خبر: ۳۱۴۷۵۲

به گزارش مهر، ناصر بختیاری ظهر دوشنبه در حاشیه تحویل چهار مجموعه ترنست مسافری از کارخانه واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران در اراک افزود: شرکت واگن پارس اراک یکی از توانمندترین تولید کنندگان ادوات ریلی در کشور است که با ایجاد تعاملات مطلوب همکاری مستمری را با شرکت قطارهای رجاء داشته است.

وی گفت: با توجه به استقبال هموطنان از ناوگان ریلی در ایام نوروز ارتقاء خدمات عمومی مسافری و خدمات سمعی و بصری، بهداشتی و فرهنگی در دستور این شرکت قرار دارد.

بختیاری افزود: شرکت قطارهای مسافری رجا در آینده ای نزدیک تعداد قراردادهای خود را با شرکت واگن پارس اراک افزایش خواهد داد تا روند توسعه حمل و نقل ریلی از از شتاب بیشتری برخوردار شود.

مدیرعامل شرکت قطاهرای رجا با اشاره به قراردادهای موجود میان این شرکت و واگن پارس اراک خاطرنشان کرد: کار ساخت و مونتاژ چهار مجموعه ترنست قطار مسافری با ظرفیت یکهزار نفر به ارزش 5/2میلیون یورو در این شرکت پایان یافته است که بزودی با ارجاع بیشتر نیازهای رجا به واگن پارس انتظار می رود حجم قرارداهای میان واگن پارس و رجا افزایش چشمگیری یابد.

بختیاری با بیان اینکه کار ساخت، مونتاژ و بدنه سازی واگن های ساخته شده تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان به انجام رسیده است خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که شرکت واگن پارس دارای توانمندی بالایی در تولید واگن و ادوات آن است که باید از توانایی موجود در این کارخانه بهترین بهره برداری صورت گیرد

وی افزود: واگن پارس به خاطر توانمندی و ظرفیتهای مطلوب یکی از شرکتهای مادر تخصصی در حمل و نقل ریلی کشور است که توانسته بسیاری از نیازهای بازار داخل و خارج کشور را تامین کند.

مدیرعامل رجا گفت: مسوولان و دست اندرکاران صنعت کشور با حمایت همه جانبه و مستمر خود توانسته اند زمینه حضور تولیدات این صنعت را در بازارهای جهانی فراهم سازند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک نیز گفت: پنج رام قطار خودکشش ترن ست که در کارخانه واگن پارس ساخته شده، آماده تحویل به راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

 مرتضی رزازی افزود: با بهره‌برداری از این قطارها، ظرفیت ناوگان ریلی مسافری رجا روزانه دو هزار و 250 نفر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه، این قطارها در صورت آمادگی مدیریت راه آهن می تواند به سرعت وارد ناوگان رجا شده و ظرفیت حمل مسافر خوبی را برای این شرکت در تعطیلات نوروزی فراهم آورد، ادامه داد: از سوی دیگر، درصورتیکه رجا تا قبل از پایان سال و به موقع این رام های قطار را تحویل بگیرد این شرکت می تواند حقوق کارگران را به موقع و تا قبل از پایان سال پرداخت کند.

وی سهم واگن پارس از پروژه ترن ست را بیش از چهار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: فناوری قطارهای ترن ست مذکور فناوری روز شرکت زیمنس آلمان بوده و سرعت این قطارها به 160 کیلومتر بر ساعت می رسد.

واگن پارس اراک از واحدهای صنعتی بزرگ کشور است که بیش از 30 سال در زمینه تولید تجهیزات ریلی فعالیت دارد، این کارخانه بزرگترین کارخانه واگن سازی خاورمیانه است به گونه ای که قادر به ساخت بیش از دو هزار واگن از انواع مختلف باری، مسافری، مترو و ترن ست در هر سال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها