خرید سربازی مشمولا‌ن مقیم خارج با 5 میلیون تومان

گروه جامعه: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد: مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که قبل از پایان اسفند 1382 از کشور خارج شده و حداقل 2 سال اقامت و سکونت پس از 13 سالگی در خارج داشته‌اند برای ورود به ایران هیچ مشکلی ندارند.به گزارش «جام‌جم» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، این افراد می‌توانند تا پایان سال 1390، سالی یک بار به ایران سفر کنند و حداکثر نیز 3 ماه در کشور اقامت داشته باشند.
کد خبر: ۳۱۲۹۶۱

این گروه از مشمولان در عین حال می‌توانند با پرداخت 5 میلیون تومان کارت معافیت نیز دریافت کنند. آن دسته از مشمولانی هم که تا پایان شهریور 1385 از کشور خارج شده و مشغول تحصیل در مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت و درمان هستند نیز می‌توانند تا پایان زمان تحصیلات، سالانه 2 بار و حداکثر 3 ماه داخل کشور تردد داشته باشند.

مشمولانی که شرایط معافیت با پرداخت وجه را دارند و مایل به استفاده از این تسهیلات هستند نیز می‌توانند به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامتشان مراجعه و مدارک خود را تکمیل و پس از تایید وزارت امور خارجه، به سازمان وظیفه عمومی ارسال کنند تا کارت معافیت‌ آنها صادر شود؛ به این ترتیب دیگر هیچ محدودیتی برای تردد به کشور نخواهند داشت. مشمولانی هم که شرایط استفاده از این نوع معافیت را نداشته یا تمایلی به استفاده از این تسهیلات ندارند نیز می‌توانند با درج مهر در گذرنامه، هر سال یک مرتبه و حداکثر برای 3 ماه در کشور تردد کنند.

این شورا اعلام کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور برای طرح و پیگیری سوالات مربوط می‌توانند از طریق سایت‌های http://www.police.ir یا http://www.iranianshouse.ir بخش سازمان وظیفه عمومی، موضوعات موردنظر را پیگیری و اطلاعات لازم را به صورت مستقیم به دست آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها