عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه از نظر دولت 2 ماه آخر امسال بعنوان سال اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست، گفت: مجلس این استدلال را قبول نمی‌کند چر اکه سال آینده، سال اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها است.
کد خبر: ۳۱۲۵۱۶

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این سوال که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور روز گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرد که 2 ماه آخر امسال بعنوان سال اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در نظر گرفته شده، نظر شما چیست؟ گفت: مطمئن هستم که مجلس این استدلال را قبول نمی کند چرا که در قانون هدفمند کردن یارانه ها اینگونه ذکر شده که دولت در سال اول اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها در لایحه بودجه ردیف ها را پیش بینی کند. بنابراین در صورت پیش‌بینی بودجه، آن سال، سال اول اجرای قانون مذکور است.

وی افزود: دولت اگر امسال را به عنوان سال اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در نظر گرفته بود، می بایست برای 2 ماه آخر سال متمم بودجه به مجلس تقدیم و در آن حداقل 10 هزار و حداکثر20 هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون پیش بینی می کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: از آنجا که دولت برای اجرای این قانون، متمم بودجه به مجلس نداد، معنی آن اینست که سال آینده سال اول اجرای قانون است و این چیز روشنی است و در قانون نیز ذکر شده است.

فرهنگی تاکید کرد: انتظار مجلس شورای اسلامی و مردم از دولت این است که قانون را دقیق اجرا کند و به آن التزام داشته باشد.

رئیس جمهور دیروز در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود آنکه طبق مصوبه مجلس اعتبار قانون هدفمند کردن یارانه ها برای سال اول بین 10 تا 20 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، دولت این مبلغ را در بودجه سال 89 به 40 هزار میلیارد تومان افزایش داده، گفت: سال اول اجرای قانون امسال است و اجرای قانون آغاز شده است. آیین نامه های آن نوشته و ابلاغ شده است، آمار و اطلاعات جمع آوری شده و حساب های بانکی در حال گشایش است؛ سال اول امسال است و سال دوم هم که باید یک پله بالا برویم؛ موضوع مشخص است، در 5 سال باید انجام شود.

اظهارات رئیس جمهور در حالی صورت گرفت که نمایندگان مجلس معتقدند که سال آینده سال اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست و دولت نمی‌تواند بیش از 20 هزار میلیارد تومان بودجه برای این منظور اختصاص دهد.

یوسف اسدی-خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها