توصیه رئیس پلیس آگاهی تهران:

شهروندان از مالکیت موجر یا فروشنده مسکن مطمئن شوند

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید ، فروش یا اجاره املاک دقت لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۳۱۲۵۰۹

به گزارش فارس ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در سال جاری چندین پرونده کلاهبرداری که در آنها متهمان آپارتمانی را با رهن پائین و اجاره ماهانه بالا از مالک تحویل گرفته و پس از جعل سند و از طریق آگهی روزنامه با رهن بالا و اجاره کم یا رهن کامل در اختیار دیگران قرار می‌دهند که بعد مشخص می‌شود مالک واقعی شخص دیگری است به پلیس آگاهی ارجاع داده شده است.

وی افزود:‌ برای تنویر افکار عمومی و آموزش شهروندان هر بار با چنین پرونده‌‌ای اطلاع رسانی همراه با هشدار لازم صورت گرفته اما هر از گاهی یک سودجو می‌تواند به راحتی اندوخته فرد دیگری را به چنگ آورد ، در حالی که مالباختگان خود مستأجر هستند و اغلب پس از این کلاهبرداری دیگر قادر به اجاره آپارتمان مسکونی نیستند و زندگیشان دچار بحران شدید می‌شود. در پرونده‌های اینچنین به طور معمول اشتباه و سهل‌انگاری مالباخته در وقوع جرم بسیار تاثیر گذار است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در معامله خودرو لازم است مالک تا زمان وصول همه وجه معامله و استعلامات اداری ، خودرو را در یک پارکینگ عمومی به امانت گذاشته و سپس نسبت به تحویل خودرو اقدام کند. همچنین توصیه می‌شود رهن و اجاره و خرید و فروش ملک حتماً در دفتر مشاوران املاک صورت گرفته و حتی در خصوص مجوز فعالیت و سابقه فعالیت دفاتر املاک نیز از سوی فروشنده و خریدار تحقیق شود.

وی افزود: همچنین خریدار و مشاوران املاک در خصوص اصل بودن اسناد و مدارک ارائه شده از سوی مالک، بررسی کافی را انجام دهند و انجام معامله به دور از هرگونه ملاحظات و دقیقاً بر اساس قوانین و مقررات جاری صورت پذیرد.

سرهنگ محمدیان گفت: یک راه آسان برای شناسایی مالک واقعی ملک و آپارتمان، تحقیق از همسایگان است و در نظر داشته باشند که در اقدامات پلیسی چهره‌نگاری‌ها در شناسایی و دستگیری سریع‌تر و آسان تر متهم تاثیر گذار است، اما شهروندان در زمان مواجهه با افراد در معاملات، دقت لازم را ندارند و اغلب دقت در تصاویر چهره‌نگاری شده کمتر از 50 درصد است..

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها