با دو پیروزی بر تیم های کوبا و منتخب اسکاندیناوی در ارمنستان

فرنگی کاران ایران چشم به فینال جام جهانی دارند

گروه ورزش: تیم ملی کشتی فرنگی ایران (نایب قهرمان جهان در سال 2009) با پیروزی بر تیم قدرتمند کوبا، گام نخست خود را در مسابقات جام جهانی ایروان ارمنستان محکم برداشت. در این رقابت‌ها که با حضور 8 تیم برتر دنیا و در دو گروه 4 تیمی در ایروان برگزار می‌شود، تیم ایران در گروه اول با تیم‌های کوبا، منتخب کشورهای اسکاندیناوی (نوردیک) و ارمنستان میزبان همگروه است. فرنگی‌کاران کشورمان که بدون حمید سوریان در این پیکارها حاضر شده‌اند، برای آن که حضور خود در مرحله پایانی را مسجل کنند، تیم همیشه مدعی کوبا را با نتیجه 4 بر 3 شکست دادند تا نشان دهند نسل فعلی کشتی فرنگی ایران، نسلی قابل اتکابا آینده‌ای روشن است.
کد خبر: ۳۱۲۳۵۷

امید نوروزی در 60 کیلو، سعید عبدولی در 66، طالب نعمت‌پور در 84 و بابک قربانی در96 کیلو کشتی‌گیران پیروز ایران در مقابل کوبا بودند.

در کشتی‌های حساس طالب نعمت‌پور (دارنده مدال طلای آسیا) در 84 کیلو، موفق شد پابلو شوری نفر سوم سال 2009 جهان را شکست دهد و در 96 کیلو، بابک قربانی برابر یاسمانی کابررا، قهرمان وزن 96 کیلوگرم جوانان جهان در سال 2009 به برتری رسید. قربانی که در مسابقات جوانان جهان در 84 کیلو اول شده بود، حالا به یک وزن بالاتر صعود کرده است.

پیروزی بر ارمنستان؛ پل حضور در فینال جام جهانی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با پیروزی روحیه‌بخش بر کوبا، انرژی مضاعفی برای دیدار دوم خود به دست آورده بود، تیم منتخب اسکاندیناوی را با قاطعیت شکست داد تا دیدار امروز با ارمنستان پل حضور در فینال جام جهانی ایروان باشد.

تیم ملی ایران، عصر دیروز در مصاف با تیم نوردیک (منتخب کشورهای اسکاندیناوی) به برتری 6 بر یک دست یافت. محمد فقیری، امید نوروزی، سعید عبدولی، طالب نعمت‌پور و بشیر باباجان‌زاده در این مسابقه حریفان خود را شکست دادند، ضمن این‌که تیم نوردیک در96 کیلو کشتی‌گیری نداشت.

صبح امروز (یکشنبه) تیم ملی ایران با ارمنستان مسابقه می‌دهد تا در صورت پیروزی به فینال جام جهانی راه یابد. تیم بازنده این دیدار، مسابقه رده‌بندی را مقابل تیم دوم گروه دوم برگزار می‌کند. از گروه دوم، روسیه و ترکیه رقابت سختی برای راهیابی به فینال دارند.

شاگردان محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی، صبح امروز در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف ارمنستان خواهند رفت.

همچنین در اولین دیدار از گروه دوم مسابقات، ترکیه به پیروزی یکطرفه شش بر یک مقابل مجارستان دست یافت. برتری تاج ییلدیز در 96 کیلو مقابل بالاژ کیس، نایب قهرمان جهان از مجارستان مهم‌ترین حادثه این دیدار بود. روسیه دیگر مدعی این رقابت‌هاست که با جمعی از فرنگی‌کاران شناخته شده خود در ارمنستان حاضر شده است.

نتایج انفرادی دیدار ایران در مقابل کوبا و نوردیک به قرار زیر است:

ایران 4 - کوبا 3

55 کیلوگرم: محمد فقیری 1 - گوستاوو بالارت 2

60 کیلوگرم: امید نوروزی 5 - مایکل آناخه صفر

66 کیلوگرم: سعید عبدولی 3 - الکساندر کاسال صفر

74 کیلوگرم: حمید ریحانی 1 - مایلی کونسگرا 2

84 کیلوگرم: طالب نعمت‌پور 3 - پابلو شوری 1

96 کیلوگرم: بابک قربانی 2 - یاسمانی لوگو کابررا صفر

120 کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده 2 - یاسمانی آکوستا 4

ایران 6 ‌- نوردیک 1

55 کیلوگرم: محمد فقیری 7 ‌- امیل ساندبرگ (دانمارک) صفر

60 کیلوگرم: امید نوروزی 3 -‌ فردریک بیرهاوس (دانمارک) صفر

66 کیلوگرم: سعید عبدولی 6 -‌ ماتیاس گانتر (سوئد) صفر

74 کیلوگرم: حمید ریحانی صفر -‌ مارک مادسن (دانمارک) 8

84 کیلوگرم: طالب نعمت‌پور 6 ‌- جیم پترسون (سوئد) صفر

96 کیلوگرم: بابک قربانی حریف نداشت.

120 کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده 4 -‌ یوهان اورن (سوئد) صفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها