وجود20نوع هروئین در بازارمصرف ایران

نتایج تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر حاکی از وجود 10 تا 20 نوع هروئین در بازار مصرف ایران است.
کد خبر: ۳۱۲۲۱۰

دکتر تهمینه بارهی رئیس دفتر تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تاکنون بیش از 800 نوع هروئین از نقاط مختلف کشور در دفتر تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر تجزیه و تحلیل شده تا در نهایت شناخت دقیقی از این ماده مخدر در کشور به دست آید.

این مقام مسئول در پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود:در نتیجه این مطالعات مواد مختلف به کار رفته در این ماده مخدر و افزودنی‌هایی که قاچاقچیان به آن اضافه می کنند برای محققان کشور شناخته می شود و میزان تاثیر این مواد بر بدن فرد مصرف کننده به دست می‌آید.

بر اساس گزارش‌های سابق "UNODC" سالانه 500 هزار تن هروئین در افغانستان تولید می شود که بیشترین لابراتوارهای تبدیل مواد به هروئین در جنوب و شرق کشور افغانستان واقع شده است،اگر چه تحقیقات جدید نشان می دهد که هم اکنون ماده مخدر کراک در حال جایگزینی هروئین در کشور است اما هروئین نیز همچنان بخشی از مصرف کنندگان خود را حفظ کرده است.

دکتر بارهی با اشاره به اینکه آنالیز انواع هروئینهای موجود در بازار کشور توسط نرم افزار خاصی صورت می گیرد، تاکید کرد: بررسی انواع این نوع ماده مخدر در کشور برای به دست آوردن تحلیل دقیقی از وضعیت هروئین در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها