با دستگیری 2 مرد به اتهام سرقت منازل و تهدید به قتل رانندگان خودروهای عبوری و سرقت خودروهای آنها ، ابعاد جدیدی از پرونده این متهمان فاش شد.
کد خبر: ۳۱۲۰۷۹

به گزارش «جام‌‌‌جم» ، چندی قبل مردی به شعبه 10 بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه کرد و از سرقت 100 میلیون تومان اموال خانه‌اش خبر داد.

مرد شاکی در اظهاراتش به بازپرس حیدری گفت: در مغازه‌ام بودم که نوجوانی برایم کیک‌های نذری آورد. من هم آنها را به خانه بردم و با اعضای خانواده‌ام خوردیم که بی‌هوش شدیم و پس از چند روز بستری در بیمارستان به هوش آمدیم.

وی افزود: پس از بازگشت به خانه متوجه شدم پول، طلا و اقلام قیمتی به ارزش 100 میلیون تومان به سرقت رفته است. با جستجوی فراوان ، پسر نوجوان که کیک‌های نذری را برایم آورده بود، یافتم و از او درباره آن روز و کیک‌‌های نذری پرسیدم ، که وی گفت کیک‌ها را مردی به وی داده بود تا میان همسایه‌ها تقسیم کند.

با تشکیل پرونده قضایی ، ماموران پایگاه دوم آگاهی تهران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند و به چهره‌نگاری از مرد سارق پرداختند.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، مردی به اداره پلیس مراجعه و بیان کرد، سرنشینان 2 دستگاه خودرو با سد کردن راه وی در یکی از محله‌های شمالی تهران، با قمه او را زخمی کرده و خودرویش را به سرقت برده‌اند.

ماموران در بررسی این دو پرونده متوجه شدند تصویر یکی از سارقان فراری با سارق تحت تعقیب پلیس با هم مطابقت دارد.

شرور فراری ، آدم‌ربا بود

با مشخص شدن این موضوع، تیم تحقیق به سرپرستی سرهنگ یگانه رئیس پایگاه دوم آگاهی تهران تحقیقات برای دستگیری متهمان را ادامه دادند تا این که مخفیگاه یکی از آنها در کیانمهر کرج شناسایی و طی یک عملیات ضربتی وی دستگیر شد.

ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم، زنی را که در انبار این مکان زندانی شده بود نجات دادند. به گفته این زن، وی از سوی مرد جوانی به نام حسن ربوده شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

به این ترتیب، متهم و دختر جوان به اداره پلیس منتقل شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند که حسن متهم پرونده گفته‌های دختر جوان را تایید کرد.

سرقت از راننده‌ها

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: من با تشکیل یک باند، خودروهای عبوری و مدل بالا را سرقت می‌کردم و با تعارف کیک نذری خانواده‌ای را مسموم کردم و اموال خانه آنها را به سرقت بردم.

وی افزود: به دختر جوان علاقه‌مند بودم، وقتی او به من پاسخ منفی داد، وی را یک ماه قبل ربودم و مورد آزار و اذیت قرار دادم. اکنون یکی از همدستانم نیز به اتهام قتل مردی با شلیک گلوله از سوی پلیس تهران دستگیر شده است.

به دنبال اظهارات این مرد، همدست وی هم شناسایی و به همکاری با متهم اعتراف کرد.

9 فقره سابقه در پرونده کیفری متهم

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که مشخص شد حسن یکی از متهمان 9 فقره سابقه کیفری درخصوص سرقت، جعل و زورگیری دارد و بتازگی از زندان آزاد شده است.

ماموران که احتمال می‌‌دادند متهم شرور مرتکب جرایم مختلفی شده باشد، به بازجویی‌های متعدد از او و همدستش پرداختند تا این که چند روز قبل این دو متهم راز سرقت‌های متعددی را فاش کردند. بنا بر این گزارش، بازپرس حیدری رئیس شعبه 10 دادسرای جنایی تهران با توجه به این که سرکرده باند حسن جرایم خشنی مرتکب شده است، با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر وی بدون پوشاندن چهره در روزنامه از مردم خواست چنانچه در دام وی گرفتار شده‌اند به دادسرا یا پایگاه دوم آگاهی تهران واقع در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند. تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها