در روز حذف 5 تیم لیگ برتری از جام حذفی

پرسپولیس به کابوس بوشهر پایان داد

گروه ورزش: پرسپولیس تنها تیم لیگ برتری برنده بازی‌های دیروز جام حذفی بود تا ضمن پایان دادن به کابوس بوشهر، خیال آسوده‌‌تری از بابت دیگر حریفانش در این جام داشته باشد. قرمزها مطابق با وعده علی دایی، با تمام قوا قدم به ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر گذاشتند و با وجود آن که به هیچ‌وجه قصد دست‌کم گرفتن حریف دسته اولی خود را نداشتند، در نیمه اول مقابل ایران جوان متوقف شدند. شاید اگر شروع طوفانی آنها در نیمه دوم نبود، نتیجه این بازی نیز شگفتی دیگری را در رقابت‌های جام حذفی رقم می‌زد.
کد خبر: ۳۱۱۹۲۸

پرسپولیس که موفقیت‌های این چند هفته اخیر خود را مدیون کریم باقری است، در مقابل ایران‌جوان بوشهر نیز توسط کاپیتان36 ساله‌اش در دقیقه 17 به گل برتری رسید. البته این گل را احتشام ساسانی در دقیقه 32 با یک ضربه سرتماشایی پاسخ داد تا علی دایی در فاصله بین دو نیمه به تک‌تک بازیکنانش بابت ادامه بازی هشدار دهد.

تدابیر دایی باعث شد پرسپولیس نیمه دوم را با حملات همه‌جانبه خود آغاز کند. این حملات دنباله‌دار در دقیقه 51 با گل هوارمحمد نتیجه داد، اما پرسپولیس که نمی‌خواست کابوس بوشهر برایش تکرار شود، در ادامه بازی هم توپ و میدان را در اختیار گرفت در نهایت در شرایطی به عنوان تیم پیروز معرفی شد که ضربه پنالتی کریم باقری در آخرین ثانیه بازی به تیر دروازه اصابت کرد.

علی دایی در نشست خبری پایان بازی، ایران جوان بوشهر را تیمی فوق‌العاده دونده، پرانرژی و با انگیزه‌ توصیف کرد که در بد موقعیتی با پرسپولیس برخورد کرد: «تیم ما اکنون روند رو به رشدی دارد که هر روز مقتدرتر و منسجم‌تر می‌شود. اما با این حال هنوز با پرسپولیسی که من می‌خواهم فاصله زیادی دارد، ولی به آینده‌اش امیدوار هستم. ما موقعیت‌های زیادی را در این مسابقه از دست دادیم که اگر آنها تبدیل به گل می‌شدند می‌توانستیم با اختلاف گل زیادی در این بازی خارج از خانه پیروز شویم.»

دایی تاکید کرد: هدف من در پرسپولیس قهرمانی در آسیاست و قطعا می‌دانم برای رسیدن به این مهم راه دشواری پیش‌رو خواهیم داشت، اما مقدمه آن می‌تواند موفقیت در لیگ برتر و جام حذفی باشد.

پرسپولیس در شرایطی از سد ایران‌جوان بوشهر گذشت که طی 2 روز گذشته هر 2 رقیب لیگ‌ برتری‌اش در نیمه راست بالای جدول جام حذفی، یعنی پیکان و فولاد خوزستان، از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.

با این نتایج باید گفت شانس هم با علی دایی یار است که تیم او تا مرحله نیمه نهایی با لیگ برتری‌ها روبه‌رو نخواهد شد. طبق برنامه سازمان لیگ قرمزها روز جمعه 7 اسفند، در ورزشگاه آزادی میزبان آلومینیوم‌سازی هرمزگانی است که وینگو بگوویچ را روی نیمکت خود دارد. پرسپولیس بعد از آن هم برای صعود به جمع 4 تیم باید به مصاف برنده برق شیراز و پتروشیمی تبریز برود.

در دیگر بازی‌های دیروز جام حذفی این نتایج به دست آمد:

صنعت نفت آبادان 4 - راه‌آهن شهرری 2

گل‌ها: روح‌الله عرب (21 و 40)، عباس مرداسی (42) و لئون خاچاجیان (71) برای نفت و مجید باجلان (10) و میلاد زنیدپور (83 ‌ پنالتی) برای راه‌آهن

مس رفسنجان 2 - پاس همدان صفر

گل‌‌ها: دوس سانتوز (16) و بهنام بیرانوند(82)

گسترش فولاد تبریز 3 - تراکتورسازی تبریز 2

گل‌ها‌: حمید دیوسالار (44)، محسن دلیر (70) و ماخان دامبله (85) برای گسترش سامان نریمان (47) و بهرام دباغ (61) برای تراکتور

برق شیراز 2 - استقلال اهواز صفر

گل‌ها: علی علیزاده (15) و جهانبخش جعفری (20)‌

آلومینیوم هرمزگان صفر - فولاد خوزستان صفر (آلومینیوم هرمزگان در ضربات پنالتی با ننتیجه 5 بر4 به پیروزی رسید)‌

ایران‌جوان بوشهر یک - پرسپولیس 2

گل‌ها: احتشام ساسانی (32) برای ایران‌جوان بوشهر کریم باقری (17) و هوارملا محمد (51) برای پرسپولیس.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها