رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در مراسم 22 بهمن از تولید نخستین محموله سوخت 20 درصد خبر داد و اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر توانایی غنی سازی اورانیون بالای 20 درصد و بالای 80 درصد را دارد اما چون نیازی به آن ندارد، این کار را انجام نمی دهد.
کد خبر: ۳۱۱۷۰۸

به گزارش ایرنا،«محمود احمدی نژاد» که سالگرد سی و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی در اجتماع میلیونی مردم در میدان آزادی سخن می گفت، اظهار داشت: می خواهم با صدای بلند اعلام کنم که رییس سازمان انرژی اتمی خبر تولید اولین محموله سوخت 20 درصد را اعلام کرده است.

احمدی نژاد افزود: کار تولید سوخت 20 درصد تا تامین کلیه نیاز کشور ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: به محض اینکه کار تولید شروع شد آنها گفتند که ایران نمی تواند سوخت 20 درصد بسازد و شروع به تمسخر و تهدید کردند مثل اینکه فراموش کرده اند که در موضع ضعف قرار دارند.

رییس جمهور گفت: آنها در وسط حرفهایشان اعلام کردند که امریکا حاضر است در تامین سوخت 20 درصد به ایران کمک کند. بسیار خوب ما مشکلی نداریم این شما هستید که با هسته ای شدن ایران مشکل دارید.

وی افزود: برخی به ما می گویند که شما رادیو دارو تولید نکنید، ما برای شما تولید می کنیم و شما از ما بخرید. ما به آنها می گوییم چه اشکالی دارد که ما بسازیم و شما از ما بخرید.
احمدی نژاد گفت: آنها طوری حرف می زنند که اگر چند کیلو گرم اورانیم سه ونیم درصد را از ایران خارج کنند چه کار بزرگی کرده اند.

رییس جمهوری گفت: ما نظنز در روز چند کیلو از این ها تولید و انبار می کنیم و انشالله در آینده تولیدمان به سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: آنها باید کاری کنند که اطمینان ما را جلب کنند و ما اگر جای آنها بودیم سوخت 20 درصد ایران را تامین می کردیم .

دشمنان با پیشرفت ملت ایران مخالفند، هسته ای بهانه است

رییس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: در چند سال اخیر موضوع هسته‌ای بهانه بود که نشان داد دشمنان همیشه با توسعه و پیشرفت ملت ما مخالف هستند.

احمدی نژاد افزود: دشمنان از ابتدا با پیشرفت ملت ما مخالف بودند و در هر مقطع موضوعی را بهانه می کردند و در چند سال اخیر نیز موضوع هسته ای را بهانه قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: همان کسانی که انبارهایشان پر از سلاح هسته ای است و شقی ترین افراد را در منطقه ما با شعار جلوگیری از توسعه سلاح هسته ای، به این سلاح مجهز کرده و در مقابل ملت ایران صف آرایی کردند.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به اینکه غرب با در اختیار گرفتن انحصار فن آوری می خواست در مقابل ملت ما بایستد، اضافه کرد: روزی گفتند ایران نباید اصلا تولید سوخت و غنی سازی داشته باشد اما با ایستادگی ملت، رهبری، لطف امام عصر(عج) و خدا، ملت ایران هسته ای شد.

رییس جمهور با بیان اینکه غربی ها در ژنو اعلام کردند بدنبال همکاری هستند، افزود: ما استقبال کردیم و گفتیم که شما تاکنون با ملت ایران تقابل کردید حال بیایید تعامل کنید این به نفع شماست. در واقع ما سعی کردیم فرصتی به آنها بدهیم که رفتار خود را اصلاح کنند.

احمدی نژاد اضافه کرد: طبق مقررات آژانس همه موظف هستند اگر یک عضوی نیاز به سوخت با غنای 20 درصد برای مصارف انسانی و تحقیقاتی داشت، آژانس بدون شرط برایش تامین کند، ما هم برای اینکه فرصتی به اصطلاح به آنها بدهیم، گفتیم ما برای راکتور اتمی تهران که مصارف پزشکی و تحقیقاتی دارد به سوخت 20 درصد نیاز داریم که بنابر اعلام آژانس دو کشور آمریکا و روسیه اعلام آمادگی کردند و ما پذیرفتیم.

رییس قوه مجریه کشور با بیان اینکه غربی ها پس از آغاز این دور از مذاکرات شرط تحویل سوخت هسته ای با غنای 20 درصد را دریافت اولیه سوخت با غنای پایین اعلام کردند،گفت: ما برای اینکه حسن نیت و صلابت ملت ایران را نشان دهیم پذیرفتیم اما آنها طفره رفتند و خواستند سوخت با غنای پایین ما را ببرند و بعدا سوخت 20درصد غنی شده را به ما بدهند.

احمدی نژاد تصریح کرد: آنها پشت و رو عمل کردند و این روحیه استکباری است.

رییس جمهوری با سخیف خواندن سخنان دشمنان مبنی بر اینکه قصد دارند با این کار ایران را از ساخت بمب اتم دور کنند، افزود: این ادبیات دوران بوش است.

وی پاسخ منفی ایران را ناشی از عدم اعتماد به آنها بر اساس تجربه تاریخی ذکر کرد و گفت: قطعنامه علیه ما صادر کردند و یک بار دیگر حیثیت آژانس را صرف زیاده خواهی های خود کردند،پا را یک قدم دور تر گذاشتند و خیال کردند ملت ما از تبلیغات آنها ضعیف شده اما پاسخ ما روشن بود، ملت ایران زیر بار حرف زور و بی منطق شما نخواهد رفت و از شما هراسی نخواهد داشت.

احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: ما اعلام کردیم که راکتور تهران به منظور کارهای پزشکی و تحقیقاتی نیاز به سوخت دارد و سوختی که 25 سال پیش گرفتیم تا دو سه ماه دیگر رو به پایان است و اگر سوخت به ما تحویل ندادید خود خواهیم ساخت.

توانایی غنی سازی بالای 80 درصد اورانیوم را داریم

رییس جمهوری همچنین در این اجتماع میلیونی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر توانایی غنی سازی اورانیون بالای 20 درصد و بالای 80 درصد را دارد اما چون نیازی به آن ندارد، این کار را انجام نمی دهد.

احمدی نژاد به تبلیغات صورت گرفته علیه فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آنها در تبلیغات خود مدعی شدند که ایران با سوخت 20 درصد ایران یک قدم به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد یا آنها بی سواد و بی اطلاع هستند یا خود را به بی سوادی و بی اطلاعی می زنند؛ البته ما نشانه هایی داریم مبنی بر اینکه رده های پایین دستی در تشکیلات آنان اطلاعات لازم را آنان نمی دهد.

احمدی نژاد افزود: ما باور نمی کنیم که رییس جمهور دولتی مانند آمریکا و یا نخست وزیر انگلیس و آلمان اینقدر بی سواد و بی اطلاع باشند که ندانند که تمام سوخت ایران زیر نظر آژانس نگهداری، جابجا و استفاده می شود.

رییس جمهور با طرح این سوال که "آیا امکان وجود دارد که زیر نظر آژانس بمب ساخت؟" خطاب به سران کشورهای غربی گفت: اگر این امکان وجود دارد، اعلام کنید تا همه بدانند.

احمدی نژاد تاکید کرد: همه آنها می دانند که ایران در نطنز توان ساخت سوخت با غنای بالا دارد پس چرا خیال می کنند که با تولید سوخت 20 درصد در ایران اتفاقی افتاده است؟ همین الان هم در نطنز این توانایی را داریم که بالای 20 درصد و بالای 80 درصد غنی سازی کنیم اما چون نیاز نداریم غنی سازی نمی کنیم.

رییس جمهوری خطاب به سران کشورهای غربی گفت: البته ما مثل شما دروغگو و ترسو نیستیم. این سخنان احمدی نژاد با شعار "شعار مرگ بر آمریکا" جمعیت حاضر در میدان آزادی تایید شد.

احمدی نژاد خطاب به این کشورها گفت: شما می دانید که کارهایی که نظنز می شود مسیر تولید بمب نیست. البته اگر نمی دانید از چند کارشناس امین و صادق دعوت کنید که برای شما توضیح دهند.

رییس جمهوری تمامی فعالیت های هسته ای ایران را شفاف و زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست و اظهار داشت: بمب را کسانی را می سازند که نه ان. پی. تی را امضا کرده اند و نه نظارتی بر آنها اعمال می شود.

وی افزود: بمب را کسانی احتیاج دارند که از آینده خود نگران هستند و دایما به فکر فریب ملت ها هستند.

رییس جمهوری خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: بدانید ملت ما آنقدر شجاعت دارد که اگر خواست بمب اتم بسازد، به صراحت اعلام کند و بسازد و از شما هم نترسد.این اظهارات احمدی نژاد با شعار " الله اکبر " جمعیت حاضر در میدان آزادی تایید شد.

احمدی نژاد در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم بسازیم شجاعت آن را داریم که اعلام کنیم. شما اگر فکر می کنید که بمب اتم شما را نجات خواهد داد، این بمب برای شما بماند و انشاء الله با هم محشور خواهید شد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران در اشتباه هستند، تصریح کرد: ما به صراحت اعلام می کنیم با روش مدیریت شما در جهان، زورگویی ها، غارت ها و تهدیدهای شما و با روش اداره شما که تبعیض آلود، ضد انسانی و ضد بشری است مخالفیم.

وی تاکید کرد: ما شجاعت داریم ، شما هم شجاعت داشته باشید و بگویید که می خواهید بر منطقه مسلط شوید و ملت ایران به شما اجازه نمی دهد.

احمدی نژاد تصریح کرد: همه دنیا بداند که دعوا بر سر تسلط بر منطقه است ؛ آنها می خواهند بر منطقه ما مسلط شوند و ملت ایران هرگز چنین اجازه ای به آنها نخواهد داد.

ملت ایران همواره بر مناسبات منطقه ای و جهانی تاثیر می گذارد

رییس جمهوری 22 بهمن را تاریخ ساز و عید بزرگ ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان دانست و گفت: بدون تردید فجر 57 آغاز جدیدی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه انسان‌های آزاده و ملت‌های عدالت خواه جهان است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه در طی 31 سال گذشته 22 بهمن همه ساله با ماموریت و دستاورد ویژه خود همراه بوده است، تاکید کرد: با ظهور انقلاب اسلامی دوره ای جدید، سازنده و پرتلاطم و همراه با تحولات بزرگ در حیات بشری آغاز شده و همزمان یک دوران سیاه تاریخی رو به پایان گذاشته است.

رییس جمهوری انقلاب اسلامی را موجودی زنده و پویا دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی از عمق جان انسان‌های مومن و پاک برپا شده زیرا موضوع آن نجات انسان‌ها و برپایی جامعه سعادتمند جهانی است.

احمدی نژاد خاستگاه انقلاب را دل‌های پاک ملت ایران دانست و در عین حال تاکید کرد: این انقلاب فراتر از جغرافیا، رنگ و نژاد و متعلق به همه ملت‌ها و انسان ها است.

وی با تاکید بر اینکه همه حرکت‌های انسانی و بنیادین جهانی هستند، اظهار داشت: محال است که بتوان انسان را در قفس جغرافیای نژاد و رنگ زندانی کرد، زیرا سرنوشت جامعه بشری پیوسته و وابسته است و هیچ فرد و ملتی بدون ارتباط و تعامل با جهان نمی تواند به سعادت برسد.

رییس جمهوری سعادت جامعه بشری به هم پیوسته و تنیده خواند و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب و قبل از پیروزی معلوم بود مستکبران و غارتگران بین‌المللی با تجدید شخصیت و حیات ملت‌ها مخالف هستند و در برابر هر حرکت اصلاحی اصلی می ایستند، در برابر ملت ایران قرار می گیرند.

احمدی نژاد تصریح کرد: مستکبران و غارتگران بین المللی 31 سال است در برابر انقلاب ملت ایران و مسیر تعالی آفرین این ملت مانع تراشی می کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه مستکبران همواره با آزادی و شکوفایی و تعالی ملت ایران مخالف بوده اند، اظهار داشت: علت نخست این مخالفت به ویژگی های ملت ایران باز می گردد، آنها از ابتدا می دانستند و می دانند که ملت ایران در طول تاریخ هر گاه فرصتی پیدا کرده است با جوشش فرهنگ، علم و تمدن همه مناسبات منطقه‌ای و جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

احمدی نژاد افزود: آنها می دانند ملت ایران قرن‌ها بویژه پس از اسلام، پرچم دارعلم و تمدن و فرهنگ بوده‌اند و بخش‌های وسیعی از منطقه و جهان در حوزه صفوف فرهنگی ایران زمین قرار دارد و تحولات ایران به سرعت همه آنان را متحول می کند.

رییس جمهوری تصریح کرد:مستکبران می دانند ملت ایران ظرفیت آن را دارد که در مدیریت منطقه ای و بین المللی اثر سازنده بگذارد.

احمدی نژاد وضعیت خاص منطقه خاورمیانه را علت دوم مخالفت مستکبران با آزادی ملت ایران برشمرد و اظهار داشت : بدون تردید این منطقه مهمترین ، حساسترین و اثرگذارترین منطقه جهان است و هر قدرتی که بتواند مناسبات منطقه ما را کنترل کند، خواهد توانست مناسبات بین المللی و جهانی را تحت کنترل خود درآورد.

ملت ایران ظرفیت اثرگذاری بر منطقه را دارد

رییس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران ظرفیت اثر گذاری بر منطقه را در اختیار دارد، گفت: قدرتهای استکباری با ما مخالفند چرا که می خواهند از طریق تسلط بر خاورمیانه بر جهان مسلط شوند.

وی گفت:‌ منطقه ما سه ویژگی بسیار مهم دارد اول این است که این منطقه خاستگاه همه فرهنگها و تمدنهای ماندگار بشری است؛ دیگر اینکه مرکز بعثت همه انبیای الهی است و آنچه از اخلاق، فرهنگ و تمدن در اختیار دارد مرهون فداکاریها و تلاشهای بزرگان، عارفان و مردم این منطقه است.

وی افزود: ویژگی دوم دارا بودن ذخائر عظیم انرژی و معادن و سایر امکانات طبیعی است؛ هرکس بر انرژی این منطقه مسلط شود ابزار تسلط بر جهان در اختیار اوست. استعمار انگلیس با تسلط بر انرژی خاورمیانه توانست بخش وسیعی از دنیا را به سلطه در آورد.

احمدی نژاد اضافه کرد: نتیجه جنگ جهانی دوم و پیروزی متفقین مرهون انرژی ارزان منطقه ما است. آمدند انرژی ارزان را غارت کردند و موتور جنگی خود را به حرکت در آوردند و در جنگ پیروز شدند.

رییس جمهوری ادامه داد: ویژگی دیگر منطقه ما آن است که چهار راه سیاسی عالم است. به لحاظ ژئوپلتیکی بالاترین توان اثر گذاری سیاسی در جهان متعلق به ما است؛ اگر کسی در معرض این چهار راه قرار گیرد تمام مناسبات سیاسی را در کنترل خود می گیرد.در طول تاریخ هر گاه کسی بر این منطقه مسلط بوده بر تمام جهان ملسط بوده و در مقابل بوده اند قدرتهایی که در منطقه ما نقش آفرین نبوده و به سرعت از نقشه سیاسی عالم حذف و منزوی شده اند.

احمدی نژاد همچنین گفت: اشغال فلسطین، تاسیس رژیم صهیونیستی و حمایت مطلق برخی از دولتمردان غربی از جنایات و اصل این رژیم جعلی را باید در ویژگی های این منطقه جستجو کرد که با دروغ و مقدمه پردازی های بی اساس برای تسلط بر منطقه این رژیم منحوس را به منطقه تحمیل کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفت:‌اثر گذاری ملت ایران بر هیچکس پوشیده نیست همه می دانند ملت ایران ظرفیت اثر گذاری بر منطقه را در اختیار دارند. آنها با ما مخالفند چرا که می خواهند از طریق تسلط بر خاورمیانه بر جهان مسلط شوند.

وی تاکید کرد: آنها ایران آزاد، مستقل و مقتدر را مانع اهداف خود می دانند. آنها علاقه دارند ملت ایران عقب افتاده، تحت سلطه دیکتاتوری بی فرهنگ و آدمکش و وابسته به بیگانه باشد اما آزاد و مستقل نباشد چرا که تحت شرایط استقلال آزادی و بالندگی فرصت حرکت ملت ایران فراهم می شود.

به اصل فناوری لیزر دست یافته‌ایم

رییس جمهوری در ادامه خطاب به راهپیمایان 22 بهمن گفت: امروز با افتخار اعلام می کنم که دانشمندان ما اصل فناوری لیزر را در اختیار دارند و در تمام زمینه های مورد نیاز خواهند ساخت و در خدمت ملت ایران قرار خواهند داد.

احمدی نژاد، فناروی لیزر را بخش مهمی از مرزهای دانش و فناوری در جهان دانست که دانشمندان ایرانی به آن دست یافته اند.

وی در ادامه به تلاش مستکبران علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آنها فکر می‌کردند که پایان تاریخ هستند و در اوج قله کمال انسانی قرار دارند و حیات سعادتمندی بالاتر از وضعیت آنها وجود ندارد اما در حقیقت آنها به پایان تاریخ حیات خود رسیدند.

وی افزود: طی 31 سال گذشته ملت ایران هر سال یک گام بلند و هر 22 بهمن یک پیروزی بزرگ و فتح یک قله جدید برای ملت ایران حاصل شده است.

رییس جمهوری به شرایط ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ما در ابتدای انقلاب ملتی بودیم که تازه از بند استعمار، استبداد، وابستگی و دیکتاتوری آزاد شده بودیم و طعم آزادی و استقلال حقیقی را می چشیدیم اما در مظلومیت و محرومیت کامل قرار داشیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از نظر اقتصادی، علمی، سیاسی و بین الملل هیچ جایگاه قابل توجهی نداشت، گفت:آنقدر مظلوم و محروم بودیم که حتی نمی‌توانسیتم حرف خود را به گوش دنیا برسانیم و یک ملت فراموش شده و دست چندم بودیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: دو قطب سیاسی آن زمان در ابتدای پیروزی انقلاب تصور می‌کردند، می‌توانند در مدت کوتاهی ریشه‌های ملت ایران را بکنند که البته برای این کار برنامه‌ریزی کردند و اقدام کردند.

وی افزود: اگرچه هر دوی این دو قطعب‌ها با هم بودند و هماهنگ عمل کردند اما به لطف خدا پیوستگی ملت ایران با فرهنگ اسلام و خط نورانی ولایت و امامت، همه طراحی آنان را خنثی کرد.

رییس جمهور به پیشرفت های علمی ملت ایران طی 31 سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروز از نظر علمی، پیشرفت های ملت ایران سریعترین پیشرفت های علمی در جهان است و به سرعت به قله های علم و فناوری جهان نزدیک می شود.

احمدی نژاد به دستاوردهای ایران در عرصه بیوتکنولوژی اشاره کرد و به حاضران در میدان آزادی اعلام کرد که متخصصان ایرانی هر هفته و هر ماه یک پیشرفت و دستاورد جدید ارایه می کنند.

رییس جمهوری به دستاوردهای فضایی جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی ملت ایران را تحقیر می کردند و می گفتند ایرانی ها باید آفتابه بسازند؛ اما امروز جوانان و دانشمندان ما قله‌ای از قله های فضا را فتح می کنند.

وی به ارسال موجود زنده را به فضا از سوی دانشمندان ایرانی در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: این اقدامات مقدمه حضور فضانوردان ایران در فضا است.

رییس جمهوری دستیابی به فناوری لیزر را افتخاری برای ملت عزیز ایران دانست که به سرعت همه بخشها را جلو خواهد برد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه سرعت حرکت ما در همه علوم نجومی است، افزود: امروز به فضل الهی ایران شاهد جوشش علمی و فوران علم و فناوری از اندیشه های خلاق جوانان و دانشمندان است و هر روز خبر یک پیشرفت بزرگ به ملت تقدیم می شود.

رییس جمهوری افزود: کشوری که از نظر آنها در بعد اقتصادی، فقیر، محروم و وابسته بود امروز به اقتصاد 17 جهان تبدیل شده و ان شاءالله با اجرای هدفمند کردن یارانه ها، برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی ظرف چند سال آینده به قدرت اقتصادی دوازدهم جهان تبدیل خواهد شد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به سرمایه گذاریهای گسترده در کشور ،افزود: در همین دهه فجر امسال تنها در یک قلم 2 هزار میلیارد تومان در عسلویه و در بخشهای مختلف پتروشیمی به بهره برداری رسید، زیرا سرتاسر ایران امروز یک کارگاه سرمایه گذاری بزرگ است.

رییس جمهوری ادامه داد: 65 هزار روستا، آبادی و دهها شهر کشور در فقر و محرومیت و عقب افتادگی بود اما امرور بسیاری از روستاها از امکانات اولیه رفاهی برخوردارند، روستاهایی که در معرض انهدام بودند. تمام نفت و گاز ما به جیب غربی ها می رفت اما امروز بیش از 90 درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردارند.

احمدی نژاد تاکید کرد: به روستاییان که پایه استقلال و تولید و فرهنگ کشورند با افتخار اعلام می کنم در چند روز آینده جشن برق دار شدن همه روستاهای بالای 20 خانوار برپا خواهد شد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به دستاوردهای هنری و ورزشی جوانان کشور، افزود: در هنر و ورزرش و فرهنگ هم همینطور است جوشش هنری و فرهنگی را شاهد هستیم و هر روز یک افتخار، نوآوری و اندیشه جدید در بخشهای مختلف فرهنگ، هنر و ورزش را شاهدیم و این جوشش و تولید همان چیزی است که آنها از آن وحشت دارند.

رییس جمهوری افزود: از نظر بین المللی و سیاسی همه می دانند که به لطف خدا ایران مهمترین و بزرگترین قدرت منطقه و الهام بخش همه ملتها و دولتهای منطقه و جهان مستقل است آنها می دانند امروز ایران بی بدیل و قدرتمند ترین است اما قدرت ملت ایران صالح، فرهنگی ،برادری و انسان دوستانه است.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت به حرکت در آوردن انسانها و بیدار کردن وجدان بشری است، همه می دانند که بدون ایران هیچ کاری نمی توانند بکنند. بیشتر از این که ما به آنها احتیاج داشته باشیم آنها نیاز دارند. به فضل الهی و لطف خدا کاروان پیشرفت و شکوفایی ملت ایران با شتاب روز افزون در حال حرکت به سمت قله ها است و هیچ قدرتی نمی تواند در برابر ملت ایران مانعی ایجاد کند.

اوباما رفتار بوش را با ادبیات و ماسک جدید دنبال می کند

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه ملت ها آگاهند، گفت: اوباما رفتار آقای بوش را با ادبیات جدید و ماسک جدید دنبال می کند و این که گفتند آوردن ایشان به صحنه سیاسی برای ترمیم چهره خراب آمریکا بوده است، درست از آب در آمد.

احمدی‌نژاد افزود: البته ملت‌ها آگاه و بیدارند و اجازه نخواهند داد شما به اهداف استعماری برسید که بخواهید با دروغ و تهدیدات مسلط بشوید. دنیا بداند آنها دارای مشکلات سنگین لاینحل هستند و برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود بهانه جویی می کنند و می خواهند شکست اقتصادی و سیاسی خود را لاپوشانی کنند اما نمی توانند.

احمدی نژاد در ادامه گفت: به فضل الهی در این دوره هم شکست سنگینی را متحمل خواهند شد و من رسما اعلام می کنم که دوران ابرقدرتی و زورگویی در جهان به پایان رسیده است. دنیا می داند و مجددا تاکید می کنم ما خواهان دوستی و همکاری هستیم و از برخورد استقبال نمی کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: آنها می دانند که ملت ایران هرگز زیر بار زور نخواهد رفت و در برابر تمام دنیای پوشالی آنها خواهد ایستاد. به آنها نصیحت می کنم به صداقت برگردند تا ملت های منطقه و ایران به آنها اعتماد کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود: انتظار داشتیم آقای اوباما بتواند تغییراتی ایجاد کند و اعلام کردیم که کمک می کنیم اما به ما می گویند ایشان تحت فشار است. ما می گوییم ایشان درست عمل کند، روشها را اصلاح کند، براساس عدالت و احترام عمل کند تا مقتدر شود و از فشارها بکاهد وگرنه تسلیم فشار شدن که کاری نمی کند.

احمدی نژاد افزود:‌ امید تبدیل شدن به اصلاح درباره این آقا در حال تبدیل شدن به یاس است. نمی خواهیم سخن کسانی که گفتند ایشان رفتار آقای بوش را با ادبیات جدید و ماسک جدید دنبال می کند و این که گفتند آوردن ایشان به صحنه سیاسی برای ترمیم چهره خراب آمریکا بوده است، درست از آب در آمد.

رییس جمهوری افزود: ‌ما نمی خواهیم این تحلیلها درست از آب در آید ما می خواهیم که ایشان بتواند به مردم خود خدمت و اقدامات ضد بشری بوش را ترمیم کند و نام نیکی از خود در جهان برجای گذارد. نمی خواهیم اوباما تحت فشار یک مشت صهیونیست بی فرهنگ باشد اما متاسفانه ایشان فرصتها را از دست می دهد و درست عمل نمی کند؛ در مسیری حرکت می کند که علیه خود و منافع مردم آمریکا و در جهت خواست صهیونیستها است.

احمدی نژاد در ادامه گفت: همین دولتها سالها از صدام حمایت کردند بعدها آمدند به بهانه مقابله با همان صدام عراق را اشغال و حزب بعث را منحل کردند، اخیرا دوباره واروی سیاسی زدند و دولت و ملت عراق را تحت فشار سنگین قرار داده اند که دوباره بعثی ها را برگردانند.چرا می خواهید نظر خود را تحمیل کنید و بعثی ها را به ملتهای منطقه و عراق تحمیل کنید.

وی همچنین گفت: در فلسطین دست صهیبونیستها را باز گذاشتند که به قول خود بیت المقدس را یهودی کنند این هم از آن کارهای زشتی است که دارند انجام می دهند. البته آنها به پایان کار خود رسیده و مرگ خود را نزدیک می بینند. جایی در منطقه ندارند. در پاکستان و افغانستان هر روز صدها تن را می کشند. شرکتهای امنیتی را به دولتها تحمیل می کنند خودشان بمب می گذارند و خودشان هم مامور کشف بمبشان می شوند.

احمدی نژاد در ادامه گفت:اینها در افغانستان، پاکستان و حتی هند و چین اهداف بلندی دارند و می خواهند مشکلات خود را به منطقه تحمیل و شکستهای خود را در اینجا جبران کنند. اما می خواهم بگویم دوره این فریبکاریها گذشته است. آنها خیال می کنند ملتها خوابیده اند و نمی بینند و یا اینکه جهان را در دریچه دوربینی که آنها نصب کرده اند می بینند و براساس حرفهای آنها دنیا را تفسیر کنند.

رییس جمهوری افزود: ما خیر آنها را می خواهیم. رفتارتان را اصلاح کرده به راه ملتها، انبیا و انسانیت برگردید. اگر برنگردید به لطف خدا در آینده نزدیک سقوط، اضمحلال و ذلت ابدی در انتظار شما است.

غرب با توسعه بحران در یمن و اطراف آن درپی خروج از مشکل خود ساخته است

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره تحولات یمن گفت: غرب با توسعه بحران در یمن و اطراف آن به دنبال راهی برای خروج از مشکل خود ساخته است.

احمدی نژاد با بیان اینکه دشمنان به آخر خط رسیده و سعی دارند هزینه ناشی از خطاهای خود را از طریق ایجاد بحران ها جبران کنند گفت: البته هرچه بیشتر ظلم کنند بیشتر در باتلاق اضمحلال فرو خواهند رفت.

وی خطاب به دولت ها و ملت های منطقه با تاکید بر اینکه دشمنان می دانند حریف ملت ایران نیستند پس به دنبال ایجاد تنش در منطقه ما و سایر کشورها هستند تصریح کرد: ما در منطقه می توانیم با همکاری هم نیازها و امنیت و پیشرفت خود را تامین کنیم. نیازی به آنها نداریم. این راه روشن فرداست.

رییس جمهوری همچنین خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: اگر صداقت نشان دهید ملت ما حاضر است به شما کمک کند تا از بن بست خارج شوید.

احمدی نژاد تاکید کرد: اندیشه سرمایه داری به پایان راه رسیده است، حضور اقیانوس وار امروز ملت ایران تاکیدی بر این پایان است.

احمدی نژاد هر 22 بهمن را یک پیروزی خاص و یک روز ویژه دانست و گفت:حضور میلیونی ملت ایران سرآغاز انقلاب جهانی اسلام و حاکمیت عدالت بر دنیاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها