گروه جامعه:‌ سازمان سنجش آموزش کشور چگونگی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال 1389 را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، در جهت اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو، سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی) سال‌های 1384، 1385، 1386، 1387و 1388 که امتحانات آنان به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است تا میزان 15 درصد گزینش نهایی اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۰۷۷۹

گفتنی است؛ نمرات تراز شده سوابق تحصیلی ملاک خواهد بود و همچنین سوابق تحصیلی فقط برای فارغ‌التحصیلان سال سوم دبیرستان (دیپلم) ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی در سال‌های 1384، 1385، 1386، 1387و 1388 که امتحانات آنها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است، اعمال خواهد شد، برای بقیه داوطلبان 100 درصد نمره آزمون ملاک گزینش خواهد بود.

احتساب سوابق تحصیلی برای تمامی آزمون‌های سراسری اعم از دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

یادآور می‌شود تاثیر میزان 15 درصد سوابق تحصیلی برای گروه آزمایشی علوم انسانی، ‌براساس نمرات دروس موجود صورت خواهد گرفت.

همچنین تاثیر سوابق تحصیلی دیپلمه‌های غیرمرتبط با گروه آزمایشی، بر اساس دروس موجود متناسب با دروس آزمون سراسری تا میزان 15 درصد خواهد بود.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم‌های غیر مرتبط برابر است با نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب به مواد آزمون گروه‌های آزمایشی مختلف با در نظر گرفتن ضرایب دروس در زیر گروه‌های مربوط.

بومی‌پذیری در 9 رشته علوم پزشکی کنکور

همچنین مدیرکل دفتر گسترش و ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آخرین تغییرات بومی گزینی در رشته‌های علوم پزشکی گفت: در 9 رشته علوم پزشکی در کنکور 89 پذیرش صورت می‌گیرد، اما ظرفیت و سقف پذیرش در این رشته‌ها ثابت خواهد ماند.

سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با مهر افزود: تغییراتی در بومی گزینی رشته‌های علوم پزشکی رخ داد و رشته علوم آزمایشگاهی به مجموع رشته‌های بومی گزینی وزارت بهداشت افزوده شد.

وی تاکید کرد: با توجه به ایجاد رشته‌های علوم پزشکی و پوشش این رشته‌ها در همه دانشگاه‌ها، رشته علوم آزمایشگاهی نیز از این پس به صورت بومی پذیرش می‌شود.

ضیایی تصریح کرد: سقف پذیرش در رشته‌هایی که به صورت بومی پذیرش دارند، نسبت به سال گذشته تغییری نمی‌کند و ثابت خواهد ماند.

این 9 رشته علوم پزشکی عبارتند از پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت محیط، بهداشت خانواده، مبارزه با بیماری‌ها، فوریت‌های پزشکی و علوم آزمایشگاهی که به دلیل وجود آنها در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در کنکور پذیرش بومی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها