وزیر بهداشت :

80 درصد معتادین قبل از 15 سالگی سیگار می‌کشند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 80 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر و دخانیات، قبل از 15 سالگی مصرف مواد دخانی را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۰۶۴۶
مرضیه وحید‌دستجردی در گفتگو با ایلنا، درباره کاهش سن مصرف دخانیات در کشور افزود: در زمینه مبارزه با استعمال دخانیات و مواد مخدر، وزارت بهداشت برنامه‌های متعددی دارد و این در حالی است که امروزه استعمال مواد مخدر ممکن است در جامعه جدیدمان ‌ به‌صورت روزافزون افزایش یابد.

وی ادامه داد: استعمال دخانیات در کشور میان زنان 8/0 درصد و در میان مردان 21 درصد است و به‌طور متوسط شامل 11درصد جامعه می‌شود.

دستجردی تصریح کرد: امروزه به دلیل وجود دستگاه‌هایی که از بیرون هدایت، استعمال و فروش مواد مخدر را به‌عهده دارند، به‌دلیل سودآوری مواد مخدر به سمت سیاست‌های جدید پیش می‌روند. بنابراین اگر خواهان مبارزه جدی برای کنترل و کاهش این مواد میان جوانان، نوجوانان، زنان و دختران هستیم، باید از هم‌اکنون فکری کنیم.

وزیر بهداشت گفت: آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم مهم‌ترین روش در این زمینه است؛ بنابراین آموزش به جوانان و نوجوان به دلیل این‌که سن مصرف مواد مخدر کاهش یافته و اطلاع‌رسانی از طریق مسائل تربیتی در خانواده و مدارس و همچنین کمک خواستن از رسانه‌های جمعی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

دستجردی ادامه داد: همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند تا زمانی که وارد بحث آموزش نشوند، نمی‌توانند مصرف مواد مخدر را در جوانان و نوجوانان کاهش دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها