نخست‌وزیر هائیتی اعلام کرد

قربانیان زلزله هائیتی ،200 هزار نفر

نخست‌وزیر هائیتی روز گذشته اعلام کرد با توجه به این که هنوز آواربرداری در این‌ کشور زلزله‌زده آمریکای مرکزی آغاز شده، تعداد قربانیان ‌آن از مرز 200 هزار نفر فراتر رفته است.
کد خبر: ۳۱۰۳۲۰

به گزارش جام‌جم ، 23 روز پیش از زلزله‌ای به قدرت 7.3 ریشتر در پورتوپرنس پایتخت هائیتی به مدت یک دقیقه این شهر را به لرزه درآورد و انبوهی از آوار و ویرانی برجای گذاشت تا این حادثه به عنوان فاجعه قرن لقب گیرد.


ژان مکس‌‌بلریو ، نخست‌زیر هائیتی 23 روز پس از وقوع این زلزله مهیب مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: براساس آخرین آمارها، تعداد تلفات این زلزله ویرانگر از مرز 200 هزار نفر فراتر رفته و 60 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور نیز ظرف 35 ثانیه نابود شده است.

وی اضافه کرد: پس از وقوع زلزله با تلاش امدادگران خارجی تاکنون 132 نفر زنده از زیرآوار خارج شده‌اند. نخست‌وزیر هائیتی تصریح کرد: از آنجا که هنوز آواربرداری از مناطق ویران شده آغاز نشده است، به طور یقین پس از این اقدام اجساد زیادی به دست خواهد آمد.

ژان مکس‌بلریو گفت: در حال حاضر بیش از 650 هزار نفر از ساکنان زلزله‌زده پورتوپرنس در 500 اردوگاه اسکان یافته‌اند و شیوع بیماری‌های عفونی شرایط بسیار بدی را برای بازماندگان این فاجعه ایجاد کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از آخرین شرایط حاکم بر هائیتی گزارش داد با آن که روزانه از طریق 160 تا 200 پرواز، کمک‌های بین‌المللی وارد این کشور زلزله‌زده می‌شود، اما اکثر محموله‌ها در فرودگاه از سوی سارقان به سرقت می‌رود و زندانیانی که پس از تخریب زندان پورتوپرنس متواری شده‌اند، با تشکیل باندهای خلافکار عمده لوازم ارسالی را از انبارها سرقت می‌کنند که در این ارتباط پلیس این کشور در یک هفته اخیر 14 نفر را به اتهام سرقت دستگیر کرده است.

براساس این گزارش، ناامنی و غارت کمک‌های بین‌المللی از سوی باندهای خلافکار موجب خشم بیش از حد مردم زلزله‌زده شده است و با وجود حضور نیروهای آمریکایی، مردم همچنان در معرض تهدید و آسیب‌های بسیار جدی از سوی باندهای تبهکاری هستند که از فرصت سوءاستفاده کرده و حتی مبادرت به قاچاق زنان و کودکان به کشورهای همجوار می‌کنند.

در این ارتباط، چند روز پیش 21 کودک هنگام ربوده شدن توسط آمریکایی‌ها در مرز هائیتی شناسایی و 10 آمریکایی در این ارتباط دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها