منطقه‌ زلزله‌زده‌ چین میزبان گردشگران است

با گذشت بیش از یک‌سال از زلزله‌ی مرگ‌بار استان سیچوآن (Sichuan) در شمال چین، اکنون گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات به این استان سفر و از جاذبه‌های گردشگری آن مانند جنگل درختان صنوبر و دهکده‌ی تاریخی آن که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، دیدن می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۰۲۸۰

به گزارش نیویورک‌تایمز، بخش اعظم گردشگران منطقه‌ سیچوآن، چینی‌اند؛ ولی پیش‌بینی می‌شود، در آینده نزدیک، گردشگران خارجی نیز از این منطقه دیدن کنند.

در جریان زلزله‌ای که سال گذشته در استان سیچوآن رخ داد، صدها اثر تاریخی این استان که از جاذبه‌های گردشگری آن بودند، آسیب دیدند.

از سال‌ها پیش، دولت چین برنامه‌های زیادی را در راستای توسعه‌ گردشگری داخلی این کشور انجام داده که حاصل آن‌ها، رشد نه درصدی گردشگری داخلی در سال گذشته‌ میلادی بوده است. البته مقامات صنعت گردشگری چین از پیش‌بینی رشد 14 درصدی گردشگری داخلی این کشور در سال جاری میلادی خبر داده‌اند.

سیاست‌های جدید دولت چین که توسعه‌ صنعت گردشگری یکی از ارکان آن است، از دهه‌ 90 میلادی آغاز شده‌اند و حاصل آن‌ها، رشد چشم‌گیر تعداد گردشگران این کشور در یک دوره‌ 10ساله (1996 تا 2006) بوده است.

در سال‌های اخیر، میزان درآمد مردم چین رشد چشم‌گیری داشته و از سال 1999 نیز دوهفته تعطیلات که یک‌هفته‌ آن در پاییز و دیگری در زمستان است، به تعطیلات کارگران اضافه شده است تا در این مدت، به دیگر مناطق سفر کنند.

هم‌چنین براساس آمار ارائه‌شده از سوی اداره‌ ملی گردشگری چین، در سال 2009 چینی‌ها نزدیک به دومیلیارد سفر داخلی انجام داده‌اند، هرچند مسؤولان این کشور میزان سفر را برای رشد چشم‌گیر گردشگری داخلی این کشور کافی نمی‌دانند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها