اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) از بلاتکلیفی زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو پس از سپری شدن مهلت تعیین شده انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۰۸۲۷۸

به گزارش خبرگزاری‌ها ،اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا، دولت واشنگتن را به سبب سهل انگاری برای بستن این بازداشتگاه سرزنش کرد.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت اوباما همچنان تاکید دارد که تعدادی از زندانیان در این بازداشتگاه وجود دارند که آزادی همزمان آنها خطرناک است و محاکمه آنها نیز خیلی مشکل است، اما اگر شواهد معتبر وجود داشته باشد که اینها خطرناک هستند دلیلی وجود ندارد که نشود این شواهد در دادگاه جنایی علیه آنها مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر اجرایی این اتحادیه نیز از تصمیم دولت آمریکا برای بازداشت زندانیان بدون محاکمه انتقاد و اظهارات اوباما برای بستن این زندان را اظهاراتی سمبلیک توصیف کرده است.

وی می گوید: بستن هرچه سریعتر این زندان به همان اندازه ای که مهم است اقدامی درست نیز بشمار می رود و این به معنی پایانی بر سیاست غیر قانونی بازداشت نامحدود و بدون اتهام و محاکمه زندانیان است.

در حدود 200 زندانی از کشورهای مختلف جهان به اتهام اقدامات تروریستی در این زندان که قرار بود 22 ژانویه بسته شود نگهداری می شوند.

با وجود سپری شدن زمان و مهلت تعیین شده برای بسته شدن گوانتانامو مقام های آمریکا اعلام کردند که کاخ سفید همچنان به وعده ای که اوباما در این باره داده متعهد است.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها