گروه فرهنگ و هنر: پیکر محمد ایوبی، نویسنده و داستان‌نویس روز گذشته از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع شد و در قطعه هنرمندان بهشت ‌زهرا (س) کنار هنرمندانی چون مهدی سحابی، نیکو خردمند، جمشید لایق و فرامرز پایور به خاک سپرده شد. به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر ایوبی با سخنرانی ناصر تقوایی، محمود سجادی، اسدالله امرایی و حمزه موسوی همراه بود.
کد خبر: ۳۰۶۲۹۴

ناصر تقوایی در این مراسم با بیان این‌که خانواده ایوبی باید به او افتخار کنند؛ چرا که با همه مرارت‌ها ساخت اما ادبیات شغلش بود، گفت: او با تمام سختی‌های زندگی‌اش ساخت، دوام آورد و ادامه داد. این فیلمساز و داستان‌نویس افزود: به نظرم ذهنیت سیاستمداران ما از هنر و واژگانی چون هنرمند، اشتباه است و باید روشن شود. هنرمندان کاری نمی‌کنند جز بازتاب اجتماع خود و اگر سیاستمداران باهوش باشند، از آن استفاده می‌کنند. اسدالله امرایی هم به این موضوع اشاره کرد که ایوبی گوش شنوایی برای شنیدن صداهای مردم و انعکاس آنها در آثارش داشت و گفت: ایوبی از کسانی بود که عشق و علاقه‌اش به این مملکت باعث شد اینجا بماند و بنویسد، هرچند تنش رنجور بود و چاپ آثارش زحمت داشت.

نسرین ایوبی، همسر محمد ایوبی نیز در سخنانی تصریح کرد: شب آخر آرزوی مرگ کرد. گفت خسته شده‌ام از این همه درد. دهانش را گرفتم و گفتم نه. گفت اگر بتوانم سال 88 را تمام کنم، دررفته‌ام. او بوی مرگ را احساس کرد. در بیمارستان مرگ در چهره‌اش دیده می‌شد و نمی‌توانست نفس بکشد.

مراسم یاد‌بود این نویسنده فقید کشورمان پنجشنبه از ساعت 15 تا 30/16 در خانقاه صفی‌علی شاه واقع در میدان بهارستان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها